Eveniment

Opinie Dragoş Dragoteanu, Euroest Invest: Angajaţii simt mai bine decât patronii cum îţi merge afacerea. Dacă aveţi dubii, întreabaţi-i!

Opinie Dragoş Dragoteanu, Euroest Invest: Angajaţii...

Autor: Dragoş Dragoteanu

21.06.2020, 15:36 506

Aproape in orice afacere, in opinia mea, cel mai bun feed-back asupra bunului mers al business-ului pe care-l conduci il gasesti uneori la nivelul angajatului. Nu neaparat directori. E bine sa nu subestimati statutul de prim-verificator al celui care lucreaza direct cu marfa din dotarea companiei sau a celor care sunt in contact cu clientii in prestarile de servicii. Sunt convins ca firmele care au apelat la acest principiu au avut mult de castigat. In business exista solutii la orice, important este cand si unde le gasesti....

Schimba un material din care realizezi acelasi produs si vei vedea ca primul care iti spune daca e mai bun sau mai rau este colaboratorul care il foloseste direct. El isi da seama imediat daca oferi ceva diferit pe piata. Daca vrei sa pacalesti sau sa surprinzi placut consumatorul. Adesea, modul si frecventa in/cu care un produs este modificat in componenta sa ii da de gandit celui care il fabrica si prima impresie o are negresit exectutantul. Numai daca patronul este expert in meseria respectiva vorbim de exceptii.

Pune niste proceduri simplificate sau greoaie intr-o firma de prestari servicii si vei constata rapid reactia subalternilor, care se lovesc pe teren in aplicarea acestora. Tot lantul care poate genera satisfactia clientului se poate bulversa din cauza unei modificari, care la inceput nu pare importanta, dar este perceputa imediat de angajat. Primul care “ia pulsul” si presimte esecul sau succesul unui business este reprezentantul firmei.

Da, confirm, clientul nostru este stapanul nostru, dar pana la client mai exista o veriga importanta de legatura. Angajatul. Chiar daca nu ia el decizia finala, poate fi un foarte bun catalizator intre patron si client. Cel care pune in aplicare strategia detinatorului afacerii este uneori cel mai avizat sa estimeze sansele de reusita. Conditia este sa fie foate bun in meseria lui si, mai ales, sa aiba curajul sa spuna sau sa i se ceara parerea unde se poate imbunatatii produsul sau prestarea de servicii, in care este implicat. Altfel, risti sa ai o afacere care nu iti dai seama in ce directie se indreapta.

Prima conditie este sa stii sa alegi cei mai buni colaboratori. A doua este sa vorbiti aceeasi limba, comunicand eficient. Exista o vorba mare:"daca as fi stiut..." care spune multe despre modul oricui de a face afaceri, mai ales acolo unde vanzatorii sunt in contact direct, permanent, cu clientii finali. Dar, ca sa stii, chiar daca esti patron si investitia iti apartine, este vital sa intrebi si angajatii ce parere au. Sa-i consulti ca pe niste parteneri, nu ca simpli executanti sau angajati.

Atunci cand un salariat traieste de pe urma banilor incasati de la un patron, daca nu este de rea credinta sau este in firma pe termen scurt, ai sansa sa regasesti in discutii un adevarat colaborator, caruia ii pasa de locul lui de munca. Implicit sa-ti mearga afacerea, ca si el sa-si ia salariul intreg, la timp. Eventual si un bonus lunar, daca ai profit si esti un antreprenor generos.

Astazi, pe timpul pandemiei, mai mult ca niciodata, consider ca opinia angajatilor despre directia in care merge o afacere din care fac parte poate fi esentiala. Piata este in cadere in multe domenii. Nu sufera numai proprietarii de IMM-uri. Evident, nici angajatii nu o duc pe roze. Tocmai de aceea, o idee, o parere, o sugestie, un sfat primit de un angajator de la un salariat il poate salva de la faliment.

Nu va fie rusine sa intrebati. Nu uitati ca exista o solutie acolo unde nu te astepti. Trebuie doar sa o cautati atent pentru ca, adesea, exista angajati mai priceputi decat antreprenorii. Daca nu-i consideri parte din solutiile si succesul tau, ai sanse sa-ti iei ramas bun si de la ei si de la propria afacere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO