Eveniment

Ovidiu Silaghi susţine că de la Bucureşti la Constanţa se va circula pe autostradă din 20 iulie

Ovidiu Silaghi susţine că de la Bucureşti la Constanţa se va circula pe autostradă din 20 iulie

Construcţia autostrăzii dintre Bucureşti şi Constanţa a început în perioada comunistă şi continuă şi anul acesta până în 20 iulie

03.07.2012, 00:06 2554

Ministrul transporturilor Ovidiu Silaghi a anunţat luni că din 20 iulie se va putea circula de la Bucureşti la Constanţa pe autostradă, însă între Medgidia şi Cernavodă traficul se va desfăşura pe o singură cale, în regim de drum naţional.

"În data de 20 iulie, pe sectorul Medgidia - Cernavodă se dă drumul în regim de drum naţional, cu indicatoare de drum naţional, cu restricţiile de drum naţional, tocmai pentru a facilita accesul turiştilor la mare. Se va circula cu maxim 80 de kilometri la oră, pe o singură cale, pe două benzi, o bandă pe fiecare sens. De la Medgidia la Constanţa, inclusiv Centura municipiului Constanţa, va fi în regim de autostradă, cu toate segmentările, cu măsurile pentru siguranţa circulaţiei, se va circula cu 130 de kilometri pe oră. Considerăm că este foarte util să asigurăm accesul turiştilor la mare, vedeţi ce se întâmplă în fiecare sfârşit de săptămână şi nu numai", a afirmat ministrul Ovidiu Silaghi ieri, după o vizită efectuată pe şantierul autostrăzii Cernavodă-Medgidia.

El a mai spus că ministerul este mulţumit de modul în care lucrează constructorul şi că, deşi termenul de finalizare pentru Cernavodă-Medgidia este la începutul anului viitor, auto­strada ar putea fi terminată mai repede.

"Suntem mulţumiţi de cum lucrează constructorul, trebuie să-i mulţumim şi pentru faptul că va reuşi să dea în folosinţă pe o singură bandă pentru că în fond obligaţia lui era să dea la termen toată lucrarea în folosinţă. Lucrează bine pe ambele tronsoane şi, cu toate că termenul de predare ar fi ianuarie 2013, după calculele dânşilor va fi mai repede", a explicat ministrul transporturilor. El a precizat că cei care realizează tronsoanele de autostradă Cernavodă - Medgidia şi Medgidia - Constanţa trebuie să mai primească de la Compania de Drumuri 270 mil. lei ca plăţile să ajungă la zi.

"Compania trebuie să le dea constructorilor 270 de milioane de lei cu TVA inclusă, deci suntem noi oarecum în culpă şi ne vom strădui să le achităm aceste 270 de milioane de lei pentru că lucrează bine, se descurcă şi avem datoria să o facem", a mai declarat Ovidiu Silaghi.

De asemenea, secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor Septimiu Buzaşu a spus că pe Centura municipiului Constanţa este o singură problemă, în zona localităţii Ovidiu, cu o conductă de gaz care va trebui relocată, iar Centura va fi finalizată şi deschisă circulaţiei tot pe data de 20 iulie.

El a anunţat şi care au fost costurile acestor autostrăzi, astfel, sectorul Cernavodă - Medgidia a costat 498 mil. lei fără TVA, Medgidia - Constanţa - 598 mil. lei fără TVA, iar Centura municipiului Constanţa - 438 mil. lei fără TVA. Foştii miniştri ai transporturilor Anca Boagiu şi Alexandru Nazare anunţaseră de mai multe ori că de la data de 30 iunie se va putea circula de la Bucureşti către Constanţa pe autostradă, de la Cernavodă la Medgidia urmând să se circule pe o singură cale.

După ce Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a reziliat anul trecut contractul cu firma Colas, cea care ar fi trebuit să realizeze tronsonul de autostradă Cernavodă - Medgidia, a fost organizată o nouă licitaţie câştigată de consorţiul Astaldi - Max Boegl, acelaşi care lucrează şi la tronsonul Medgidia - Constanţa.

Semnarea contractului a avut loc pe data de 21 septembrie 2011, iar pe 7 octombrie au început lucrările. Cei 20,5 kilometri din acest tronson urmează să fie finalizaţi complet în ianuarie 2013, dar din vară se va putea circula pe o singură cale.

La sfârşitul lunii iulie 2011 au fost inauguraţi 21 de kilometri din autostradă, de la Murfatlar la Constanţa, iar timp de două luni circulaţia s-a desfăşurat pe o singură cale până la finalul lui septembrie, când a fost dată circulaţiei şi cealaltă cale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO