Eveniment

(P) Vestra, brandul românesc ce performează prin valorificarea tehnologiei

(P) Vestra, brandul românesc ce performează prin...

Autor: Publicitate

20.12.2022, 12:44 308

Vestra, primul cluster specializat în industria utilităţilor şi echipamentelor de automatizare a sporit investiţiile în ceea ce priveşte activitatea în domeniul utilităţilor publice şi contorizării inteligente prin implementarea comunicaţiilor de tip SMART.

Vă invităm să descoperiţi mai multe despre activitatea şi evoluţia companiei Vestra, dar şi despre complexul turistic Haita Land, într-un interviu cu Vlad Iftime, Managing Partner Vestra &  fondator Haita Land.

 

1.    Pandemia de coronavirus şi războiul au fost două momente critice pentru mediul de afaceri. Cum au fost ultimele 11 luni pentru tine ca antreprenor?

Din 2020 şi până în prezent, mediul de afaceri a trecut printr-un carusel de evenimente, de la restricţii şi blocaje pe lanţul de aprovizionare, reduceri de personal sau falimentul unor companii până la un război care, din păcate, nu ştim când se va încheia. Astfel, toate acestea au afectat semnificativ mediul de afaceri din România, unul deja fragil în care multe companii slab capitalizate s-au luptat să facă faţă acestor provocări care au lovit puternic toate domeniile de activitate.

Din perspectiva Vestra, începutul anului 2022 ne-a găsit mult mai bine pregătiţi, cu lecţia deja învăţată din pandemie şi mult mai optimişti. Însă, evenimentele petrecute la graniţa României au destabilizat economiile, deja afectate de pandemie generând o inflaţie record. Aş putea spune că anul acesta fiecare lună a fost diferită, pentru mine. Am trecut prin perioade de tranziţie, incertitudine sau schimbare care ne-au ambiţionat să devenim mai determinaţi, să inovăm şi să creştem atât ca echipă cât şi ca business şi am fost pus în faţa unor situaţii nemaiîntâlnite până în acel moment, dar pe care, din fericire, alături de întreaga echipă am reuşit să le gestionez.

Astfel, pe tot parcursul anului am analizat piaţa, am inovat şi dezvoltat noi produse şi tehnologii, reuşind să identificăm cele mai bune soluţii care să vină atât în sprijinul comunităţilor, cât şi în sprijinul clienţilor noştri. Anul acesta, Vestra a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 61% comparativ cu primele nouă luni ale anului 2021, expansiunea în domeniul digitalizării fiind pilonul important care ne-a ajutat să înregistrăm cele mai mari creşteri. Am fost, aşadar, în linie cu  prognozele trasate la începutul anului, iar încrederea consumatorilor şi parteneriatele solide cu furnizorii au fost două elemente care au contribuit atât la majorarea veniturilor cât şi la consolidarea portofoliul de clienţi.

Dacă vorbim despre companiile care activează în domeniul turismului, pot spune că acum doi ani, când unităţile de cazare au fost grav afectate, în perioada stării de urgenţă, noi am avut avantajul de a ne permite un răgaz şi de a folosi acest timp pentru a planifica dezvoltările ulterioare. Astfel, în perioada imediat următoare eliminării restricţiilor, am înregistrat o creştere a veniturilor de 10%, faţă de aceeaşi perioadă din alţi ani, ceea ce a fost o surpriză plăcută. Între timp, într-un context poate chiar facilitat de urmările pandemiei, când oamenii au simţit nevoia de conectare mai mult ca oricând, piaţa turismului local de acest tip a crescut şi s-a diversificat, astfel încât complexul Haita Land, situat în satul Gura Haitii, din Ţara Dornelor, se bucură din ce în ce mai multe rezervări consecutive. Cabanele sunt amplasate într-o zonă spectaculoasă, cu caracter istoric, acestea fiind construite sub forma unor structuri moderne, cu un design interior minimalist şi nonconformist, însă cu echipări de actualitate, fiind prevăzute cu o curte proprie spaţioasă.

 

2.    Care au fost cele mai frecvente provocări pe care le-ai intalnit anul acesta?

Fără ezitare, aş enumera evoluţia inflaţiei, dezechilibrele forţei de muncă, războiul de la graniţă şi, nu în ultimul rând, criza economică şi instabilitatea politică. Aşadar, la nivel de business, provocarea cea mai mare a fost să menţinem costurile cu furnizorii, astfel încât să atenuăm cât se poate de mult impactul scumpirilor în preţul de vânzare al serviciilor. O altă provocare a fost să ne adaptăm noilor condiţii într-un timp foarte scurt şi să găsim echilibrul perfect în care să ne continuăm activitatea şi să oferim suport pe de o parte furnizorilor şi, pe de altă parte consumatorilor. Însă, aşa cum punctam şi în alte interviuri anterioare, în fiecare provocare am găsit una sau mai multe oportunităţi, iar implicarea mea şi a întregii echipe, în toată această perioadă plină de incertitudine, a transmis încredere clienţilor şi a reiterat într-un timp foarte scurt ca Vestra are o echipă motivată care poate atinge orice obiectiv îşi propune.

 

3.       Cum au evoluat cerinţele clienţilor şi complexitatea proiectelor în ultimii doi ani? 

Din partea clienţilor primim multe solicitări pentru a începe proiecte noi, revoluţionare. Avem clienţi care văd oportunităţile indiferent de situaţie, clienţi care vor să investească, să creeze şi să îşi dezvolte afacerea. Observăm o creştere în special în zona de tehnologie, unde, datorită avântului din sectorul IT, primim din ce în ce mai multe solicitări pentru produse adaptate noilor tehnologii. 

 

4.    Care au fost obiectivele strategice pentru dezvoltarea Vestra? Care sunt cele mai accesate servicii pe care compania le oferă clienţilor?

Vestra este primul cluster specializat în industria utilităţilor şi a echipamentelor de automatizare din România, organizată pe modelul unei structuri diverse cu departamente interconectate, care colaborează pentru a oferi clienţilor soluţii optime. Obiectivul nostru este să aducem pe piaţa din România cele mai performante soluţii din domeniul utilităţilor şi automatizării industriale atât pentru clienţii privaţi, cât şi pentru cei de stat. Încă de la început misiunea noastră a fost să oferim comunităţilor, care vor să devină competitive din punct de vedere economic, calitate în relaţiile, serviciile şi produsele pe care le furnizăm. Ne concentrăm pe proiecte axate pe partea de utilităţi publice şi contorizare inteligentă prin comunicaţii de tip SMART, care contribuie în acelaşi timp la protejarea mediului înconjurător.

Strategia noastră se bazează pe trei piloni esenţiali: grija faţă de mediu şi oameni, calitatea produselor şi serviciilor furnizate în piaţă şi parteneriatele solide cu furnizorii noştri, lideri de piaţă la nivel mondial. Avem o gamă diversificată de produse şi servicii, pe care o îmbogăţim de la un an la altul, reuşind astfel să facilităm accesul comunităţilor către echipamente premium, care să acopere chiar şi cele mai exigente cerinţe. Comercializăm aparate de măsură şi control, oferim servicii de management al utilităţilor şi sisteme de automatizare, alături de cele mai eficiente soluţii pentru oraşe inteligente (smart cities), menite să controleze pierderile de apă sau consumul inutil de energie electrică.

 

5. Pe lângă activitatea Vestra aveţi un business şi în sectorul turistic. Au crescut operaţiunile după relaxarea restricţiilor?

Aşa cum punctam mai sus, cu business-ul Haita Land am reuşit să ne poziţionăm peste aşteptările previzionate la începutul anului. În primele 11 luni  am înregistrat o creştere solicitărilor de rezervare de peste 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, când situaţia era încă incertă din cauza pandemiei. În plus, am continuat să investim şi în alte segmente ale business-ului, proiectând un spaţiu de camping/glamping pentru locaţiile Haita Land, spaţii ce se bucură de un salon panoramic, bibliotecă şi restaurant.

 

6.    Ce planuri de investiţii aveţi pentru anul 2023?

Laitmotivul planurilor noastre de investiţii este inovaţia. Astfel, avem în plan dezvoltarea unor noi soluţii sustenabile pentru comunităţi şi digitalizarea proceselor prin alocarea unor investiţii importante în Truix (powered by Vestra) - brandul care oferă soluţii în tehnologie informaţională şi smart cities. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO