Eveniment

Pandemia este un dezastru pentru mulţi, dar şi o reală şansă pentru a avea acces la un obiectiv care înainte era doar un vis pentru mulţi proprietari de afaceri din ţara noastră

Autor: Alexandra Matei

25.04.2021, 20:51 81

Un magazin fizic era, înainte de pandemia de COVID-19, un vis frumos pentru unii jucători care îşi creaseră un renume doar în online. Astăzi, câţiva antreprenori curajoşi s-au ales, în urma pandemiei, nu doar cu anxietate, teama de virus şi dezechilibre economice, ci şi cu ceva bun: locaţii fizice pentru businessurile lor din online.

 

În urmă cu mai bine de un an, pe vremea când România nu cunoscuse încă lupta cu pandemia, cei mai mulţi jucători de retail din online doar visau la extinderea în offline, cu magazine fizice pentru businessurile lor. Astăzi, după un an de stres, anxietate şi regândirea afacerilor, câţiva antreprenori curajoşi şi-au văzut visul devenit realitate, într-un context atipic – au pariat pe locaţii fizice, într-un timp în care toţi marii jucători din piaţa de retail s-au refugiat în online. Încrederea câştigată de-a lungul timpului, oportunităţile şi spaţiile libere aduse de pandemie, dar mai ales, îndrăzneala antreprenorilor au făcut ca afacerile lor, care funcţionau înainte doar în mediul online, să se extindă şi către zona de offline. Businessurile care au ales să meargă contra curentului, vin din sectoare diferite, iar trendul «de la online, la offline», s-a regăsit atât în Capitală, cât şi în alte oraşe mari, cum ar fi Cluj-Napoca.

Magazine de cadouri personalizate, cu haine, încălţăminte şi alte articole vestimentare pictate manual, laboratoare de croissante, magazine de ochelari sau de mobilier sunt doar câteva dintre businessurile care şi-au găsit loc şi în retailul stradal sau în marile centre comerciale din ţară, în cel mai greu an pentru afacerile mici. StarGift, un magazin online cu produse personalizate, creat de antreprenorul Liviu Bîrleanu după o carieră de zece ani în domeniul IT, s-a extins la începutul acestui an cu primul magazin fizic, în mall-ul Plaza din Bucureşti, în urma unei investiţii de 100.000 de euro. Recent, antreprenorul a anunţat deschiderea celui de-al doilea magazin fizic din Capitală, în mall-ul Afi Palace Cotroceni. „Fiecare criză vine şi cu unele oportunităţi. Dacă înainte de pandemie, din cauza cererii foarte mari pentru spaţii comerciale în marile centre, cel mult puteam spera la o insulă într-un mall din Bucureşti, acum, pandemia a venit cu spaţii libere. Unii proprietari au fost deschişi la discuţii cu noi, chiar dacă nu suntem un mare lanţ internaţional sau o mare companie autohtonă, ci încă suntem un start-up”, povesteşte fondatorul afacerii cu cadouri personalizate StarGift, care a ajuns la venituri de 1,2 milioane de euro în 2019.

Liviu Bîrleanu a construit de la zero businessul StarGift în 2016 şi a ajuns, treptat, la peste 30 de categorii de obiecte personalizate, care atrag peste 6.000 de comenzi lunar. Anul trecut, ambiţia antreprenorului era de a ajunge mai aproape de clienţi cu magazine fizice, scop pe care el şi l-a atins anul acesta, după deschiderea celor două locaţii în marile centre comerciale. În magazinul StarGift din AFI Cotroceni, clienţii pot personaliza popularele căni şi brelocuri, pot achiziţiona articole de bucătărie personalizate prin broderie, sticle de vin sau şampanie sau chiar cutii din lemn personalizate prin gravură laser.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO