Eveniment

Paşi importanţi pentru intrarea Portului Constanţa pe ”Drumul Mătăsii”

Paşi importanţi pentru intrarea Portului Constanţa pe...

Autor: Cătălin Legănel

05.04.2017, 17:08 501

Concluzia aparţine unei mese rotunde organizată miercuri, în premieră, de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, Constanţa Port Business Association şi Asociaţia Drumul Mătăsii.

Evenimentul şi-a propus să evidenţieze rolul Portului Constanţa pe Drumul Mătăsii, în cadrul proiectelor de transport intermodal, potenţialul său de atragere a fluxurilor de mărfuri şi avantajele acestei rute de transport.

”Acest eveniment este iniţiativa a trei entităţi: Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, Constanţa Port Business Association şi Silk Road Association, reunind specialişti din domeniul transportului naval, pentru a dezbate aspecte importante despre cooperarea dintre China şi ţările de la Marea Caspică şi Marea Neagră, în beneficiul tuturor. Portul Constanţa a făcut deja paşi importanţi pentru a îmbunătăţi cooperarea pe această rută de transport, a Drumului Mătăsii, prin semnarea unor protocoale de colaborare cu portul Qingdao din China, porturile Batumi şi Poti din Georgia, portul Aktau din Kazakhstan şi cu Serviciul de Stat pentru Transport Naval din Turkmenistan“, a declarat directorul general al CN APM SA Constanţa, Nicolae Dan Tivilichi.

Din anul 2007, Portul Constanţa a devenit membru al BASPA (Black and Azov Seas Ports Association) şi s-a implicat activ într-un proces continuu de menţinere şi căutare a unor noi parteneriate între porturile de la Marea Neagră, în vederea deschiderii de noi rute comerciale cu porturi din întreaga lume.

În anii următori au fost parafate parteneriate cu porturile Aktau din Kazakhstan, Poti şi Batumi din Georgia, cu State Service for River and Maritime Transportation din Turkmenistan, cu portul Qingdao din China, iar în prezent se pregăteşte semnarea unui protocol de colaborare cu portul Baku, din Azerbaijan.

”Portul Constanţa intenţionează să intre pe acest drum. S-au făcut paşi importanţi în ultima perioadă pentru includerea portului Constanţa în drumul mătăsii. Este vorba în primul rând de marfa din Asia - Asia Centrală, Asia de Est. Se doreşte o dezvoltare a traficului de marfă pentru Marea Caspică, peste Marea Neagră, şi singurul port capabil să preia acest flux de marfă este portul Constanţa. (…) Ne dorim ca Portul Constanţa să devină adevăratul pod dintre Asia şi Europa”, a spus Tivilichi.

Potrivit acestuia, ”Portul Constanţa pe Drumul Mătăsii” înseamnă alăturarea tuturor factorilor decizionali - autorităţi de stat, autorităţi portuare, companii private - cu scopul de a contribui cât mai eficient la dezvoltarea optimă a coridorului de transport Asia - Europa, iar Portul Constanţa are ocazia încă o dată să sublinieze rolul său important în această configuraţie.

La evenimentul de miercuri, găzduit de CN Administraţia Porturilor Maritime SA, au mai participat reprezentanţi ai ambasadelor din ţările de pe traseul Drumului Mătăsii - Georgia, Azerbaijan, Kazahstan, Turkmenistan, China, alături de oficiali din Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Externe, ai organizaţiilor reprezentative din transporturi şi delegaţi ai companiilor interesate de dezvoltarea afacerilor pe această rută.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO