Eveniment

Patru dintre primele zece santiere din infrastructura sunt aproape gata

Patru dintre primele zece santiere din infrastructura sunt aproape gata

Daca la inceputul anului reprezentantii Bechtel spuneau ca va fi o minune daca vor termina autostrada, acum minunea este tot mai departe

08.07.2009, 19:31 20

In topul primelor zece santiere de infrastructura, Ministerul Transporturilor a inclus patru in care lucrarile se afla la 95-98% din total, fiind aproape finalizate. In schimb, nu a inclus proiecte precum modernizarea centurii de vest a orasului Ploiesti (13 km), care va atrage o investitie de 47 mil. euro, centura de nord a Capitalei, unde urmeaza sa fie modernizati 26 km in urma unor investitii de 65 mil. euro si centura de est a Clujului (30 km), in urma unei investitii de 150 mil. euro.
Aceste santiere au fost vizitate recent de premierul Emil Boc si trebuie finalizate pana la sfarsitul anului. La acestea se adauga alte prioritati precum finalizarea a 42 km de la autostrada Transilvania, 30 km de la autostrada Bucuresti-Ploiesti si pasajul Baneasa (570 de metri) din Capitala.
Insa sunt sanse foarte mari, ca in cazul autostrazii Transilvania cel putin, lucrarile sa nu fie finalizate la timp, pentru ca nu au fost relocate utilitatile.
„Din cele 38 de utilitati, pentru 8 utilitati (magistrale de apa, electricitate si gaze naturale care traverseaza aliniamentul autostrazii) nu au inceput nici macar lucrarile de relocare, iar 9 sunt inca in diferite faze de realizare. Pentru alte 9 ne implicam in mod direct pentru a sprijini CNADNR", a declarat Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel.
Zonele cele mai afectate de utilitati sunt cele din preajma nodurilor rutiere de la Turda si Gilau, sapte retele de utilitati fiind in apropierea nodului rutier Turda si noua langa nodul rutier Gilau, potrivit datelor trimise de Bechtel. „Conform unui protocol incheiat intre parti la inceputul anului, pentru atingerea obiectivului pe anul 2009 (adica livrarea celor 42 km de pe portiunea Turda - Gilau), CNADNR ar fi trebuit sa relocheze un numar de 38 de utilitati pana la 30 aprilie 2009", explica Sgarcitu.
Tronsoanele 2B (Campia Turzii-Gilau) si 3C (Suplacul de Barcau-Bors) reprezinta cel mai mare santier de infrastructura in prezent, fiind implicati circa 2.600 de muncitori, dar este si proiectul cu cele mai mari intarzieri, fiind inceput in 2004.
Urmatorul in top este tronsonul Bucuresti-Ploiesti, care ar fi trebuit sa fie finalizat anul trecut, unde lucreaza 822 de muncitori, iar lucrarile sunt la 53% din total, urmand ca in iunie 2010 sa fie livrati 55 de kilometri din totalul de 62 km.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO