Eveniment

Patru directori au trecut pe la conducerea RATB în mai puţin de doi ani, un altul este anchetat pentru abuz în serviciu

În Capitală şi pe raza judeţului Ilfov transportul public de suprafaţă se realizează pe 146 de trasee (din care 23 de linii pentru tramvaie, 17 linii pentru troleibuze şi 106 pentru autobuze) cu un parc format din 313 tramvaie, 189 de troleibuze şi 835 de autobuze, cu programe de circulaţie prestabilite, în funcţie de cererea de transport, potrivit datelor din raportul pe anul trecut al RATB, publicat pe site-ul companiei. Foto: Răzvan Lupică

În Capitală şi pe raza judeţului Ilfov transportul public de suprafaţă se realizează pe 146 de trasee (din care 23 de linii pentru tramvaie, 17 linii pentru troleibuze şi 106 pentru autobuze) cu un parc format din 313 tramvaie, 189 de troleibuze şi 835 de autobuze, cu programe de circulaţie prestabilite, în funcţie de cererea de transport, potrivit datelor din raportul pe anul trecut al RATB, publicat pe site-ul companiei. Foto: Răzvan Lupică

Autor: Mirabela Tiron

05.09.2014, 00:07 1078

Deşi există mai multe proiecte de modernizare a transpor­tului public cu RATB, de la achiziţia de noi tramvaie la introducerea de sisteme dinamice de informare a călătorilor, dar şi trasarea de benzi speciale pentru priori­tizarea transportului, pe teren nu se văd schimbările.

Astfel, două milioane de persoane care aleg zilnic să se deplaseze cu mijloacele de transport public deţinute de RATB trebuie să călătorească cu vehicule vechi şi fără aer condiţionat, să aştepte în staţie mai mult decât în mod normal şi deci să ajungă dintr-un punct în altul al Capitalei într-un timp mai lung.

„Se ajunge greu la destinaţie cu mijloacele de transport public, iar sistemul de plată, în opinia mea, lasă de dorit. Cu greu găseşti o tonetă în care poţi plăti abonamentul sau călătoriile pe portofelul electronic cu cardul“, spune Mihaela, care circulă cu autobuzele RATB.

 

Planurile pentru transportul public

Anul trecut RATB a vândut 2,58 milioane de abonamente lunare, în creştere cu 1,74% faţă de anul anterior.

RATB se află în subordinea Primăriei Capitalei şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, activitatea ei fiind subvenţionată de la bugetul local.

Compania a avut venituri de 871 de milioane de lei, din care 464 de milioane de lei au reprezentat valoarea subvenţiei. Costurile companiei s-au ridicat la 918 milioane de lei.

„Planul de investiţii pe următorii patru ani prevede achiziţia a 55 de tramvaie, plan ce va fi supus aprobării consiliului general. (...) Plănuim să introducem autobuze de dimensiuni mici pentru circulaţia pe timpul nopţii sau în perioadele când traficul nu este foarte mare“, spune Constantin Tobescu, purtătorul de cuvânt al RATB. El mai subliniază că s-a făcut un grafic de rambursare a datoriilor către Metrorex şi după ce se achită datoriile se va relua tarifarea integrată, care înseamnă timp mai scurt şi confort mai mare.

La finalul anului trecut parcul de vehicule din dotarea RATB avea un grad de uzură medie de 82,97% la tramvaie, 92,99% la troleibuze şi 82,46% la autobuze. În 2013, din cauza fondurilor limitate alocate Regiei, nu s-au achiziţionat vehicule noi, procesul de înnoire a parcului a fost continuat doar prin fabricarea la uzina proprie a unui singur tramvai Bucur LF (podea parţial coborâtă), se arată în raportul pe 2013 al RATB. Foto: Octav Ganea

 

Schimbările de la nivelul conducerii

În prezent, condu­cerea RATB, de pe un post de director gene­ral interimar, este asi­gurată de Vin­cenţiu Daniel Anto­nescu (de profesie inginer), al cărui CV nu apare pe site-ul companiei, însă care ocupa anul trecut po­ziţia de director de in­vestiţii în cadrul Biroului de Turism pentru Tineret SA (con­trolat de stat) şi de inginer la firma de cu­ră­ţenie Impecabil, potrivit declaraţiei de avere.

Înaintea lui, timp de nici şase luni, a condus compania Daniel Florentin Doman (care a demisionat). Doman a încasat un venit anual de circa 58.000 de lei anul trecut (circa 4.800 de lei lunar în medie) de la RATB în calitate de şef departament şi inginer.

El preluase conducerea RATB după ce fostul director general Adrian Câmpurean a demisionat la sfârşitul lunii iulie anul trecut. Conducerea interimară de la demi­sia lui Câmpurean până la numirea lui Doman a fost asigurată de Valeriu Bunea, în prezent director pe programare şi siguranţa circulaţiei.

Aproape un an a stat la conducerea RATB Viorel Popescu (perioada noiem­brie 2011-octombrie 2012), în pre­zent urmărit penal de procurorii anticorupţie pentru abuz în serviciu, pentru un prejudiciu estimat la 3,6 milioane de lei.

La RATB şeful pe programare şi siguranţa circulaţiei este Valeriu Bunea, care a obţinut anul trecut un venit de 75.588 de lei (circa 6.300 de lei în medie lunar) ocupând funcţia de şef departament şi  inginer, potrivit declaraţiei de avere.

Adrian Dragnea ocupă poziţia de director de mentenanţă şi administrare sisteme, venitul încasat anul trecut când era şef de atelier în cadrul Uzinei de Reparaţii RATB fiind de 52.000 de lei (4.300 de lei în medie lunar).

În prezent Uzina de Reparaţii este condusă de Gheorghe Cazan, potrivit datelor de pe site-ul companiei, care a avut anul trecut un venit de circa 73.000 de lei (6.083 de lei în medie lunar).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO