Eveniment

Pe 20 mai începe audierea lui Nicolae Popa, omul care ştie măruntaiele FNI

Popa a fost adus din Indonezia

Executivul renunţă la 2015 ca obiectiv pentru trecerea la euro Guvernul a renunţat la data de 1 ianuarie 2015 ca obiectiv pentru adoptarea monedei euro, termen menţionat cu regularitate în anii anteriori, şi a avansat doar intervalul 2013-2014 pentru intrarea în ERM-II, mecanismul european al ratelor de schimb, potrivit noului program de convergenţă. Termenul estimat pentru intrarea României în ERM-II a fost introdus în proiectul programului de convergenţă pentru perioada 2011-2014 şi pe care Executivul urmează să îl transmită Comisiei Europene. În document nu mai este însă menţinut şi angajamentul asumat distinct în perioada anterioară, de adoptare a monedei euro la 1 ianuarie 2015. În urmă cu două săptămâni preşedintele Traian Băsescu a declarat că va declanşa o discuţie la nivelul BNR, a Guvernului, a analiştilor, pentru a se ajunge la o concluzie dacă este bine ca România să-şi menţină obiectivul 2015 pentru accesul la moneda euro sau va trebui îmbunătăţită performanţa economică. Guvern: Cererea internă este motorul creşterii economice Cererea internă va reprezenta motorul creşterii economice, iar consumul privat îşi va relua avansul după contracţia severă din anii precedenţi, dar poate fi limitat din cauza „majorării neprevăzute“ a unor impozite şi a creşterii de preţuri la petrol şi alimente la nivel mondial, arată Guvernul. Avertismentul se regăseşte la capitolul „Riscuri“ în proiectul programului de convergenţă pentru perioada 2011-2014, document obţinut de MEDIAFAX şi pe care Executivul urmează să îl transmită Comisiei Europene. Dacia a oprit cinci zile activitatea de montaj şi caroserie, care înseamnă vânzări de 50 mil. euro Automobile Dacia a oprit, de vineri 22 aprilie şi până în 2 mai, activitatea de montaj şi caroserie la uzina de la Mioveni din cauza problemelor cu aprovizionarea a unor piese de către furnizorii constructorului. Aceasta înseamnă circa 2% din timpul de activitate anual al uzinei, adică o reducere posibilă a vânzărilor cu circa 50 mil. euro, ţinând cont că Dacia a avut în 2009 afaceri de 27 mld. euro. Potrivit reprezentanţilor Dacia, a încetat doar activitatea de montaj şi caroserie, departamentele de mecanică şi logistică urmând să lucreze ca până acum, iar disfuncţionalităţile cu livrarea de piese din partea unor furnizori nu au legătură cu situaţia din Japonia, fiind determinate de dificultăţile de natură financiară pe care le au furnizorii. Astfel, sunt probleme de mai multe luni cu livrarea unui tip de motor şi a unor piese de caroserie, iar încetarea activităţii de montaj va afecta producţia de automobile pe durata menţionată. În prezent, producţia zilnică a uzinei de la Mioveni este de 1.377 de automobile, iar ultima oprire a producţiei a avut loc în martie 2009, pe fondul instalării crizei financiare. Discuţii privind contaminarea radioactivă a unui vas venit la Constanţa din Japonia Autorităţile portuare constănţene au stabilit, după ce au făcut două serii de controale, că nici marfa şi nici echipajul vasului „Free Knight“, care a ajuns în România încărcat cu peste 20.000 de tone de laminate din portul japonez Shimitshu, nu sunt contaminate radioactiv. Nava „Free Knight” sub pavilion Bahamas a ajuns în rada exterioară a Portului Constanţa săptămâna trecută. Controlul a fost făcut cu echipamente portabile pentru detectarea radiaţiilor. Cele 20.177 de tone de laminate se vor afla în tranzit pe teritoriul României, destinaţia finală fiind un combinat din Rusia, unde vor ajunge la bordul altor vase mai mici. „Free Knight” este prima navă care soseşte în România din Japonia după producerea accidentului nuclear de la Fukushima. Grupaj realizat din surse Mediafax

Autor: Iulian Anghel, Ovidiu Vanghele

25.04.2011, 23:54 68

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO