Eveniment

Pe ce rute interne se loveste CFR Calatori de concurenta companiilor aeriene

Pe ce rute interne se loveste CFR Calatori de concurenta companiilor aeriene
03.02.2010, 23:16 198

Traficul feroviar de pasageri este din ce in ce mai amenintat decompaniile aeriene, care isi consolideaza pozitia pe piata prinintroducerea de zboruri pe destinatii interne, pretul biletelorfiind similar cu cele practicate de compania CFR Calatori.

Destinatiica Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi sau Arad sunt disputate atat decompania feroviara de stat, cat si de operatorii aerieni Blue Airsau Tarom.

"Ca directie strategica pentru anul acesta, compania Blue Airvizeaza consolidarea retelei de zboruri domestice. Ne dorim sa avemzboruri cat mai dese pentru toate conexiunile domestice", adeclarat Adrian Ionascu, directorul general al companiei Blue Air,care a transportat anul trecut 1,7 milioane de pasageri si a rulatafaceri de 140 de milioane de euro.

Operatorul low-cost Blue Air va opera de anul acesta zborurizilnice pe rutele Bucuresti-Timisoara si Bucuresti-Cluj-Napoca, cupreturi incepand de la 20 de euro pe segment. Astfel, preturilepracticate de Blue Air pe rutele interne sunt similare cu cele alebiletelor de tren, diferenta constand insa in durata calatoriei.Daca o calatorie cu trenul pe ruta Bucuresti-Timisoara dureaza celputin opt ore, un zbor cu avionul pe aceasta ruta dureaza o ora siun sfert.

"Am ales o frecventa foarte mare pe Bucuresti-Timisoara pentru adeservi grupuri cat mai variate de pasageri, atat segmentulclientilor de business, cat si cel al clientilor de leisure", adeclarat Adrian Ionascu. Zborurile spre Timisoara si cele spreCluj-Napoca vor fi operate din 28 martie, potrivit reprezentantilorcompaniei.

Sunt insa si companii care au renuntat la cursele interne.

"In prezent nu mai operam zboruri pe nicio ruta interna,deoarece consider ca sunt mult mai profitabile ruteleinternationale. In 2008 aveam zboruri pe Bucuresti-Cluj-Napoca, lacare am renuntat din cauza ca nu erau profitabile pentru noi", adeclarat Natasha Kazmer, directorul de comunicare si de relatiipublice al operatorului aerian Wizz Air. Ea a mai explicat ca perutele interne sunt eficiente aeronavele de capacitate mica si nucele pe care le are in dotare compania, respectiv cele cu 180 delocuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO