• Leu / EUR4.7612
  • Leu / GBP5.3976
  • Leu / USD4.2560
Eveniment

Ponta caută în ţările arabe soluţii pentru „gaura neagră“ Tarom, cu pierderi de peste 1 mld. lei în anii de criză

Ponta caută în ţările arabe soluţii pentru „gaura neagră“ Tarom, cu pierderi de peste 1 mld. lei în anii de criză

În timp ce CFR Marfă şi CFR Călători au reuşit să revină pe profit anul trecut, compania Tarom pare că nu mai iese din „hora“ minusurilor de foarte mulţi ani. Mediafax Foto

Autor: Andreea Neferu

4 mai 2015 379

Operatorul aerian Tarom, care a acumulat pierderi de peste 1 miliard de lei de la începutul crizei şi care şi-a bugetat un nou minus pentru 2015, îşi poate găsi salvarea printr-un parteneriat cu linii aeriene din ţările arabe, este de părere premierul Victor Ponta, care spune că varianta listării la bursă a companiei aeriene naţionale nu poate fi luată în calcul din cauza pierderilor.

„Am discutat şi la nivel politic cu CEO-ul de la Qatar Airways, informându-l despre dorinţa noastră de a lista aeroportul Bucureşti-Otopeni, de a restructura şi de a salva Tarom“, a spus Ponta, aflat în Qatar, precizând că este o fază exploratorie şi că a avut, la Bucureşti, o discuţie similară cu Turkish Airlines şi va avea înrevederi pe această temă şi cu reprezentanţii companiilor aeriene Emirates şi Etihad, potrivit Mediafax. „Căutăm un partener pentru Tarom. Iar partenerul, în acest moment, în lume, poate fi una din companiile din această regiune (Orientul Mijlociu – n.red.), deoarece companiile europene au propriile lor probleme şi nu sunt dornice să investească în Tarom, din păcate“, a explicat Ponta.

WikiZF: Profilul companiei Tarom

În timp ce CFR Marfă şi CFR Călători, celelalte mari companii din subordinea Ministerului Transporturilor care acumulaseră pierderi în ultimii ani, au reuşit să revină pe profit anul trecut, Tarom pare că nu mai iese din hora minusurilor de foarte mulţi ani.

Mai mult, după ce a încheiat 2014 cu o pierdere de 119 milioane de lei, în 2015 va avea un nou minus de 8 milioane de lei. De altfel, şi ministrul transporturilor Ioan Rus spunea recent că Tarom este singura companie din portofoliul ministerului care are „probleme mari“.

Situaţia Tarom este una extrem de delicată, în contextul în care operatorul aerian se chinuie de câţiva ani să se restructureze, inclusiv prin instituirea de management privat, care deocamdată însă nu a dat roade. De altfel, Tarom a trecut prin mai multe valuri de schimbări la nivel de conducere din noiembrie 2012 şi până în prezent.

Spre deosebire de Tarom, unde varianta listării la bursă este exclusă din start din cauza faptului că se află pe pierdere, astfel că nu ar fi o companie atrăgătoare pentru investitori, guvernul ia în calcul să pună pe pieţele de capital din Bucureşti şi Londra începând din acest an sau cel mai târziu anul viitor acţiuni ale unor companii precum Hidroelectrica şi Romtelecom sau ale aeroportului Otopeni, ale portului Constanţa sau chiar ale CFR Marfă.

Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7612
Diferență: 0,0231
Ieri: 4.7601
Azi: 4.2560
Diferență: -0,4561
Ieri: 4.2755
Azi: 5.3976
Diferență: -0,1073
Ieri: 5.4034
Azi: 4.2429
Diferență: 0,1558
Ieri: 4.2363