Eveniment

Povestea celor trei fondatori ai FAN Courier, cea mai mare companie de curierat din România: „Aş lua-o oricând de la capăt în România. Este ţara în care nu te plictiseşti niciodată“

Povestea celor trei fondatori ai FAN Courier, cea mai...
10.06.2020, 11:00 1782

Adrian Mihai a fondat împreună cu fratele său Neculai Mihai şi cu prie­tenul lor Felix Pă­trăş­canu compania FAN Courier în 1998. Au plecat atunci la drum cu autoturismele Dacia personale. 

În 1992, Adrian şi Neculai Mihai au pus bazele unei companii numite Mihelga, care avea ca obiectiv de activitate colectarea de fier vechi.

Aceasta a funcţionat până în anul 2000 şi a reprezentat sursa de finanţare a companiei de curierat la început. În acest timp, Felix Pătraşcanu încerca să dezvolte propriul business în curierat.

FAN Courier anunţă că 24 de persoane angajate la depozitul din Ştefăneşti au fost infectate cu COVID-19

Ulterior,  cei trei au înfiinţat FAN Courier iar pe 16 ianuarie 1998 au avut prima comandă.

Adrian şi Neculai Mihai şi Felix Pătrăş­canu sunt prieteni din copilărie, fiind vecini în satul natal din Vrancea, un judeţ pus pe harta antreprenoriatului şi de companii din industria textilă sau a vinului. Trăind în aceeaşi comunitate, cei trei antreprenori au crescut cu aceleaşi valori, ceea ce i-a ajutat şi în business.

„Cred că avem aceleaşi valori şi credem în aceleaşi lucruri. Şi asta ne-a ajutat să trecem peste multe lucruri şi perioade negative. Am reuşit să depăşim problemele împreună. De multe ori am avut păreri diferite, dar în final am ajuns să ne înţelegem“, povesteşte Adrian Mihai.  Antre­prenorul spune că ei au avut norocul să se completeze, iar atunci când primul spunea „da“, cel de-al doilea spunea „nu“, al treilea rămânea să arbitreze.

„Fiecare vine cu argumentul lui şi ajungem la o înţelegere.“

Adrian Mihai crede că afacerea se află pe calea către succes şi consideră că „drumul spre succes este unul pe care mergi tot timpul. Nu poţi spune că ai ajuns şi te-ai oprit.“

El îşi aminteşte că un moment de relaxare l-a reprezentat mutarea în sediul de lângă Bucureşti.

„Prin 2007 am fost îngropati sub colete. Românii au trimis atât de multe colete încât depozitul se vedea pe camerele de supraveghere ca şi cum au fost puse cartoane sub camere. Atunci ne-am hotărât să investim într-un spaţiu dotat la cele mai înalte standarde.

Atunci am avut un moment de relaxare, dar destul de scurt.“ Adrian Mihai consideră că România este o ţară în care merită să investeşti, având în vedere că multe sectoare sunt slab dezvoltate şi mai există loc de creştere. El spune că România a fost după Revoluţie o pajişte arsă care acum tot ce creşte, creşte fără întrerupere. Între timp pieţele au evoluat, însă multe din ele nu au ajuns la maturitate. În plus, forţa de muncă este specializată şi calificată. De asemenea, Adrian Mihai spune că faptul că România este membră a Uniunii Europene şi a NATO oferă o garanţie pentru investitori.

„Sunt multe de spus despre Ro­mâ­nia. Este o ţară în care nu te plictiseşti niciodată din foarte multe puncte de vedere. Aş lua-o oricând de la ca­păt în România“, a spus antre­pre­norul, care ar vrea ca expresia „asta-i România“ să fie scoasă din limbajul de zi cu zi al românilor. Adrian Mihai consideră că tinerii care vor să aibă un business trebuie să aibă o dorinţă puternică pentru a reuşi. În plus, trebuie să fie per­se­verenţi, originali şi să facă ce-şi doresc.

Fan Courier a avut în 2018 afaceri de 686 de milioane de lei, respectiv 14,4% din total. Mai mult, creşterea acesteia este substanţială în comparaţie cu 2017 când înregistra o cifră de afaceri de 586 milioane de lei.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO