Eveniment

Prima parcare subterană din Bucureşti din ultimii 34 de ani a fost deschisă ieri, lângă Centrul Vechi

Prima parcare subterană din Bucureşti din ultimii 34 de ani a fost deschisă ieri, lângă Centrul Vechi

Parcarea subterană are 425 de locuri pe trei niveluri şi o oră de parcare costă până la 2,5 lei

Autor: Bogdan Alecu

16.11.2012, 00:04 3582

Primăria Capitalei a deschis ieri parcarea subterană dintre Piaţa Universităţii şi Centrul Vechi, la un an şi nouă luni de la demararea lucrărilor, în parteneriat public-privat cu firma belgiană Interparking. Compania a investit 10 milioane de euro fără TVA în amenajarea parcării subterane de 425 de locuri pe trei niveluri şi o are în cesiune pe o perioadă de 39 de ani. Lucrările la noua parcare au întârziat aproape jumătate de an, acestea fiind începute în primăvara anului 2011 de către firmele Apolodor şi Synergy Construct.

De această parcare beneficiază în primul rând cafenelele şi restaurantele din zona centrului istoric al Capitalei, unde sunt foarte puţine locuri de parcarcare legale. Ultima parcare subterană a fost construită în Bucureşti în urmă cu 34 de ani, fiind cea de la Bucur-Obor, cu o capacitate de aproximativ 900 de locuri şi care a fost construită la acea vreme în un an şi patru luni. "A durat un an şi nouă luni construcţia parcării. Au fost o serie de întârzieri la început datorită descărcării arheologice a sitului. Dotările sunt la nivelul secolului XXI, având inclusiv sistem de degivrare pentru rampele de acces. După ce va fi finalizată şi parcarea de pe str. Nicolae Tonitza, din Splaiul Unirii, vom goli Centrul Vechi de maşini parcate. În plus vor mai exista încă 320 de locuri în parcarea de la Piaţa Edgar Quinet şi care va avea legatură directă cu parcarea de la Intercontinental. Vom amenaja în continuare spaţiul de deasupra şi în primăvară vom finaliza lucrările în subteran", a spus Sorin Oprescu, primarul Capitalei. În ceea ce priveşte maşinile parcate ilegal pe străzile din apropierea Centrului Vechi, acestea vor fi ridicate. "Este nevoie de disciplină, nu mai putem parca când, cum şi unde vrem. A început deja refacerea trotuarelor. Vom păstra doar parcările pentru utilităţile diplomatice. Străzile din jur vor deveni străzi pietonale, dar cu posibilitatea intrării maşinilor de urgenţă. Inclusiv Strada Academiei va fi eliberată de maşini deoarece acum vor avea posibilitatea să parcheze în subteran. Cine va parca ilegal va trebui să-şi recupereze maşina de la marginea Bucureştiului pentru că nu au înţeles că trăiesc în secolul XXI", a subliniat Oprescu.

Construcţia parcării de 320 de locuri de la piaţa Edgar Quinet tot din apropierea Centrului Vechi va fi construită de aceeaşi firmă Interparking, iar lucrările vor demara în primăvara anului viitor, aceasta achiziţionând şi parcarea de sub hotelul Intercontinental din Piaţa Universităţii.

"Planurile Interparking include extinderea în mai multe oraşe din România, dar primii paşi s-au făcut în Bucureşti. Momentan dorim să finalizăm o a doua parcare sub piaţa Edgar Quinet, dar şi parcarea de sub Intercontinental care trebuie renovată integral. Nu putem spune valoarea contractului de achiziţie a acelei parcări, dar putem spune că în total vorbim despre o sumă totală semnificativ mai mare decât cea din parcarea de lângă Centrul Vechi în condiţiile în care cea de la Intercontinental are peste 1.000 de locuri de parcare", a spus Roland Cracco, CEO Interparking. El a subliniat că "pentru ca o parcare cu plată să funcţioneze, este nevoie în primul rând de putere de cumpărare şi o bună aplicare a legii în ceea ce priveşte parcarea ilegală, iar acest lucru trebuie îmbunătăţit".

Accesul în noua parcare subterană se face prin două intrări, fie pe cea din strada Toma Caragiu, fie dinspre strada Academiei. În ceea ce priveşte ieşirea, aceasta este amplasată lângă gura de metrou de pe B-dul I.C. Brătianu, pe partea cu Muzeul Municipiului Bucureşti, doar că este obligatoriu virajul la dreapta, astfel încât nu se poate intra în sensul giratoriu de la Universitate.

Parcarea standardele europene, astfel încât aceasta dispune de sisteme pentru detecţia locurilor de parcare automat, de citire automată a plăcuţelor de înmatriculare, pentru detecţia monoxidului de carbon şi pentru incediu, dar şi de locuri de parcare cu priză special rezervate maşinilor electrice, două ascensoare, sistem de evacuare a noxelor şi generator electric în cazul în care se opreşte curentul electric în zonă.

Primele două săptămâni începând de astăzi parcarea va fi gratuită. Preţul normal pentru o oră de parcare este de 2,5 lei, faţă de 1,5 lei cât costă la o parcare normală, în stradă, a Primăriei Capitalei. În următoarea lună după cele două săptămâni primele două ore de parcare vor fi gratuite. În plus, seara de la ora 20.00 la 6.00 preţul unei ore este de un leu, la fel ca tariful din weekend. Preţul unui abonament este de 499 de lei pe lună 24 de ore pe zi pentru maşini şi de 199 de lei pentru motociclete. Abonamentul flexibil pe zi este de 349 de lei, iar pe noate 149 de lei pe lună. În plus, parcare dispune de dispecerat şi sistem de pază.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO