• Leu / EUR4.7600
  • Leu / GBP5.5029
  • Leu / USD4.2821
Eveniment

Prima vizită a unui oficial pe un şantier pe care nu se taie panglica, ci se stă pe loc. Băsescu: Autostrada Nădlac-Arad, emblema neputinţei

Prima vizită a unui oficial pe un şantier pe care nu se taie panglica, ci se stă pe loc. Băsescu: Autostrada Nădlac-Arad, emblema neputinţei

Mediafax Foto

Autor: Andreea Neferu

7 aug 2013 776

Preşedintele Traian Băsescu a ajuns ieri, pentru prima oară în ultimii doi ani, pe un şantier de autostrăzi, şi nu pentru a tăia o panglică de inaugurare. Şeful statului a mers pe porţiunea de autostradă Arad-Nădlac, unde în prezent lu­crările sunt blocate după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reziliat cele două contracte pentru construcţia acestui tronson, primul în luna noiembrie a anului trecut şi al doilea în luna iulie a acestui an.

„Pe de o parte, uităm că vara lucrează constructorii şi ne ocupăm de alte trăsnăi. Dacă vrem o emblemă a neputinţei venim pe autostrada Nădlac-Arad şi vedem ce înseamnă proasta guvernare, pentru că nici măcar nu este nu ştiu ce efort bugetar, şi de bani europeni. (…) Trag un semnal de alarmă către guvern să se trezească“, a spus Băsescu, citat de Mediafax.

Ziarul Financiar a scris în ediţia de ieri că rezilierea contractelor pentru cele două loturi din autostrada Nădlac-Arad întârzie cu cel puţin un an procesul de construcţie şi de finalizare a acestora. Dacă în cazul primului lot al acestei autostrăzi, cu o lungime de 22 km, CNADNR a reziliat contractul cu firma românească Romstrade şi cu portughezii de la Monteadriano Engenharia e Construcao pentru suspiciuni de fraudă a licitaţiei, în cazul celui de-al doilea tronson, cu o lungime de 16,7 km, compania de drumuri a rupt definitiv contractul după ce firma-mamă a constructorului austriac care lucra pe acest şantier, Alpine, a intrat în insolvenţă.

„Probabil că firma austriacă nu a mai primit bani de la bănci, iar asta înseamnă că trebuia imediat intervenţia Guvernului pentru finalizarea lucrărilor, pentru că banii se recuperează de la Guvernul României (…). Exact la locul de intrare din Europa în România noi spunem «Eu, Guvernul României, nu pot mai mult de atât»“, a explicat Băsescu. Autostrada Nădlac-Arad, care face legătura cu Ungaria şi, mai departe, cu vestul Europei, este finanţată în proporţie de 85% din bani europeni.

Ultima oara când şeful statului a mers în vizită pe un şantier de autostradă a fost în 2011, când a inspectat lucrările la tronsonul Bucureşti-Ploieşti, ce a fost inaugurat în 2012.

Vizita lui Băsescu pe autostrada Nădlac-Arad a fost urmată de un adevărat tir de declaraţii între fostul ministru al transporturilor Anca Boagiu şi actualul ministru al marilor proiecte de infrastructură Dan Şova. Dacă Şova a acuzat-o pe Boagiu pentru „proastă guvernare“ în semnarea contractelor de pe Nădlac-Arad, fostul ministru al transporturilor a arătat că Şova „ştie doar să mintă şi să fugă de răspundere“, în contextul în care ea nu a semnat contractele respective, ci CNADNR, potrivit Mediafax. Mai mult, Boagiu a depus ieri plângere penală împotriva lui Şova pentru „acţiunea suspectă a ministrului reclamat de ascundere a contractului original cu Bechtel semnat în anul 2003 de guvernul Adrian Năstase“.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 08.08.2013

Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7600
Diferență: 0,1052
Ieri: 4.7601
Azi: 4.2821
Diferență: 0,2388
Ieri: 4.2726
Azi: 5.5029
Diferență: -0,4505
Ieri: 5.5266
Azi: 4.3275
Diferență: 0,6349
Ieri: 4.3205