Eveniment

Primaria regandeste circulatia in Bucuresti ca la Londra si anunta benzi unice pentru RATB. Dezbateti aici!

Primaria regandeste circulatia in Bucuresti ca la Londra si anunta benzi unice pentru RATB

In Capitala circula 2.260 de mijloace de transport in comun, din care aproape 1.500 sunt autobuze, pe 161 de linii predefinite

14.04.2010, 23:10 200

Potrivit reprezentantilor primariei, culoarele pentruautovehiculele de transport in comun vor fi trasate doar pebulevardele care permit acest lucru, un studiu fiind realizat inacest scop.

"Urmarim reorganizarea circulatiei in zona centrala. Am aprobatdeja un proiect care va defini benzile pentru transportul in comun,statiile de taxi, punctele intermodale si strazile cu sens unicpentru inelul central al Bucurestiului. Proiectul are un termen deimplementare de un an, cu termene de livrare intermediare", adeclarat Ion Dediu, director al Directiei de Transport a PMB, incadrul conferintei "Taxi services in Bucharest, a business card foran European capital"
, organizat de The Diplomat si compania SGS Romania.

Sistemul aflat in discutie se aseamana in mare parte cu celaplicat in Londra, unde traseele pentru mijloacele de transport incomun si pentru taximetre sunt bine delimitate, soferii care leincalca fiind penalizati. Bucurestiul este printre putinele capitale europene undetransportul in comun nu beneficiaza de o retea de culoare unice intot orasul, precum Viena sau Paris.

In prezent, printre bulevardele unde se aplica regula benziipentru trolee si pentru autobuze sunt Bulevardul Unirii, in zonaEsplanada, si bulevardul Regina Elisabeta.

Potriviti statisticilor Regiei Autonome de Transport Bucuresti,in Capitala circula 2.260 de mijloace de transport in comun, dincare aproape 1.500 sunt autobuze, pe 161 de linii predefinite. Dintotalul parcului, in fiecare zi circula in medie circa 1.400 devehicule, iar in 2009 acestea au inregistrat un rulaj de 94,6 mil.km. Primele bulevarde care vor beneficia de benzile unice suntCalea Mosilor si Soseaua Colentina, acestea urmand sa fie amenajatein circa o luna.

Studiul pentru restul bulevardelor din inelul central alCapitalei este realizat de o companie romaneasca, iar potrivit luiDediu are o valoare de cateva sute de mii de euro.

"Proiectul are o durata de un an de zile, iar etapele vor fipredate si implementate treptat", a adaugat Dediu. El a spus ca vorfi luate masuri pentru toate liniile de transport in comun, unexemplu fiind tramvaiul de pe Bulevardul Aerogarii care va avea ozona proprie la care vor avea acces si echipajele de politie sauambulanta in caz de urgenta. In proiect sunt incluse si noi strazicu sens unic, astfel ca circulatia pe bulevardul Carol ar putea fitransformata dupa exemplul bulevardului Regina Elisabeta.

Sistemul de organizare a transportului bucurestean va includesisteme care vor monitoriza taxiurile si mijloacele de transport incomun, in statiile intermodale urmand sa fie instalate si telefoanepentru apeluri directe, pentru comenzi sau reclamatii, catredispeceratele de taxi.

Reguli noi pentru taximetristi

Dediu a vorbit si despre organizarea unui cazier profesionalpentru soferii autorizati de taxi. "Cazierul profesional este invigoare si vrem sa il facem utilizabil online anul acesta pentrucei ce reglementeaza aceasta activitatea si pentru firmele de taxi.Avem deja date de la cateva firme, despre soferii care au avutprobleme." Cazierul profesional pentru soferii de taxi includeabaterile acestora, problemele de comportament fata de clienti sauposibile fraude prin intermediul aparetelor de taxat. In cazierultaximetristilor sunt inclusi circa 2.000 din totalul soferilor careconduc cele 10.000 de taxiuri din Bucuresti.

"Cazierul profesional va face curatenie in randul soferilor. Varamane totusi problema firmelor care fac concurenta neloiala si iivor angaja", a declarat Lucian Marin, directorul Meridian Taxi.Reprezentantii taximetristilor si ai Primariei au adus in discutiesi conduita si imaginea soferilor de taxi, dar si pretul pekilometru.

Companiile de taximetrie au fost de acord ca serviciile artrebui sa fie standardizate, iar soferii ar trebui sa urmezecursuri de instruire si chiar uniforme specifice, mentionand caPrimaria ar trebui sa fixeze insa si un tarif minim pentruserviciile de taximetrie. "Daca primaria ar stabili un tarifminimal, am avea masini mai frumoase pe sosea. Tariful ar trebui safie de minim 2 lei/km pentru a ne putea permite exploatarea curentasi investitiile de innoire si de intretinere a parcului auto.Diferenta de pret ne opreste sa facem aceste investitii si astainseamna ca parcul actual va mai ramane multi ani", a declaratMarin. Tariful mediu practicat de majoritatea companiilor de taxide pe piata bucuresteana este de 1,4 lei/km.

Reprezentantii Auto Cobalcescu si Taxi Meridian, unii dintreprincipalii jucatori din piata, au precizat ca in interval de un antarifele au fost reduse artificial, in unele cazuri de taximetrelepirat, pana la 1,4 lei/km de la un tarif de 1,9 lei/km (la inceputde 2009), in conditiile in care pretul combustibililor a crescut.Tariful mediu pentru un business sustenabil in taximetrie, potrivitunui sondaj anterior al ZF, a fost apreciat de principalelecompanii din sector la 1,9 - 2,2 lei/km.

Ion Dediu, seful Directiei de Transport a PMB, a specificat cafenomenul pirateriei este real si a amintit ca bugetul local pierdebani din cauza evaziunii fiscale. In urma cu cateva zile Guvernul aaprobat o Ordonanta de Urgenta pentru combatarea pirateriei intransportul rutier de persoane, care interzice stationareataxiurilor in alta localitate decat cea de autorizare.

"Problema pirateriei afecteaza aceasta activitatea si dinpunctul de vedere al imaginii si economic. Este insa greu dedovedit. In plus, in cateva luni avem de preschimbat toateautorizatiile de taxi din Bucuresti, pentru ca au expirat deja infebruarie. Acum functioneaza pentru ca au fost prelungiteprovizoriu", a declarat Ion Dediu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO