Eveniment

Primul pas a fost făcut: RATB a finalizat un tronson pentru separarea liniilor 1 şi 10 de circulaţia maşinilor

Primul pas a fost făcut: RATB a finalizat un tronson...

Autor: Departamentul Social

26.07.2018, 10:10 188

RATB anunţă, joi, că a finalizat deja un tronson din lucrările de separare a liniilor 1 şi 10 de benzile maşinilor, între bulevardul Timişoara şi şoseaua Viilor din Capitală, lucrările urmând să continue şi pe cel de-al doilea tronson. Regia arată că gardul montat fluidizează traficul.

„Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a finalizat deja un tronson din lucrările de separare a liniilor 1 şi 10 de traficul auto general - între Bd. Timişoara şi Şos. Viilor - şi continuă acest tip de lucrări pe cel de al doilea tronson - de la Pasajul Obor - până la B-dul Timişoara, pe Şos. Ştefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Bd. Vasile Milea. Gardul a fost montat la limita de protecţie dintre calea de rulare a tramvaielor şi a treia bandă de circulaţie auto, măsura aducând în mod evident mari beneficii în fluidizarea traficului din oraş. Aceasta, întrucât, pe arterele respective rămân tot trei benzi de circulaţie, dar, în plus, în cazul apariţiei ambuteiajelor, vehiculele de urgenţă (ambulanţă, pompieri, poliţie, intervenţii), precum şi autobuzele RATB, vor putea utiliza culoarele proprii de circulaţie destinate tramvaielor”, se arată într-un comunicat al RATB.

Primăria Capitalei, prin RATB, a început, în data de 7 iulie, lucrările de creare a benzii unice de transport pentru liniile de tramvai 1 şi 10, prin montarea de stâlpişori şi garduri de separare a liniilor de tramvai de traficul general auto.

„Lungimea totală a traseului celor două linii de pe inelul central al oraşului este de 21,6 km, din care 19,6 km de traseu va fi delimitat cu gard de protecţie, iar circa 2 km cu stâlpi flexibili. Din această lungime, RATB execută lucrări pe 8,16 km, iar pe diferenţa de traseu, lucrările vor fi realizate de S.C. Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti S.A. Liniile 1 şi 10 asigură preluarea călătorilor din sudul oraşului (la terminalul Romprim) şi transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piaţa Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluţiei, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piaţa Victoriei, Şos. Ştefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor - Mihai Bravu, Calea Văcăreşti”, mai precizează RATB.

Sursa citată mai precizează că după finalizarea lucrărilor, prin soluţia propusă de instituire a benzii proprii pentru liniile 1 şi 10, se obţine o viteză sporită de exploatare şi o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră şi sens, aşa cum s-a întâmplat în cazul liniei 21, care s-a dovedit a fi un succes.

„Astfel, printre beneficiile oferite deja de calea proprie a liniei 21 se numără creşterea ritmicităţii, precum şi posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute. În plus, pe tronsonul aglomerat de pe Şos. Colentina a scăzut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai căror călători au început să prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare. Totodată, redistribuirea vehiculelor RATB creează efecte benefice pentru traficul general al oraşului”, mai arată Regia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO