Reţele de socializare de tip Facebook, Instagram sau Twitter şi platformele de messenger precum WhatsApp au creat condiţii de expunere a datelor personale ale utilizatorilor, însă companiile trebuie să fie precaute în ceea ce priveşte datele personale ale angajaţilor. De ce? Pentru că angajaţii sunt consideraţi vulnerabili în raport cu angajatorii, chiar dacă sancţiunile primite de companii pentru nerespectarea regulamentului GDPR din mediul privat reprezintă între 2% şi 4% din cifra de afaceri, iar cele din mediul public ajung la o valoare cuprinsă între 10.000 şi 200.000 de lei, a spus Simona Zanfir, expert în protecţia datelor.
„Angajaţii au drepturi, dar întotdeauna angajatorul creează obligaţii mai multe decât cele legale asupra angajaţilor. Nu o dată s-au întâlnit situaţii în care angajatul a trebuit să plece capul şi să facă ce spune angajatorul pentru a nu fi dat afară“, a spus Simona Zanfir, consilier la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), în cadrul unei dezbateri privind Regulamentul GDPR organizată ieri în Bucureşti de către Institutul European din România şi Euractiv Network.