• Leu / EUR4.8026
  • Leu / GBP5.7406
  • Leu / USD4.4462
Eveniment

Programele "Fizica şi Chimia altfel" continuă. Cristian Hatu, CEAE: „Ţinta noastră este să-i formăm şi pe restul de 3.000 de profesori de Fizică, cu impact pe educaţia a 600.000 de elevi din toată ţara”

Programele "Fizica şi Chimia altfel" continuă. Cristian Hatu, CEAE: „Ţinta noastră este să-i formăm şi pe restul de 3.000 de profesori de Fizică, cu impact pe educaţia a 600.000 de elevi din toată ţara”
26.11.2017, 16:55 321

Încă 90.000 de elevi din şcolile de stat vor învăţa fizică la clasă într-un mod aplicat, prin utilizarea unor metode şi instrumente noi de predare şi învăţare, bazate pe investigaţie, care stimulează gândirea, curiozitatea, implicarea şi motivaţia copiilor, faţă de 100.000 de elevi care învaţă deja în acest mod.

Pe lângă cei 1.700 de profesori de fizică pregătiţi să susţină astfel de cursuri, anul acesta s-au format încă 450 în cadrul programului Fizica Altfel, lansat de către Centrul de Evaluare şi Analize Educaţionale (CEAE), organizaţie non-guvernamentală are are ca misiune îmbunătăţirea modului de predare a ştiinţelor exacte în sistemul public de învăţământ.

Testele internaţionale arată că în jur 40% dintre elevii români de 15 ani nu deţin abilităţi de bază care să le permită să înţeleagă un text sau să îşi explice un fenomen din lumea înconjurătoare

„Ţinta noastră este să-i formăm şi pe restul de 3.000 de profesori din toată ţara, care să producă impact pe formarea a 300.000 de elevi”, a declarat Cristian Hatu, preşedintele CEAE la conferinţa „Ştiinţele exacte: direcţii strategice, bune practici şi soluţii pentru o economie competitivă”, desfăşurată vineri, 24 noiembrie, la Bucureşti.

Ce s-a mai discutat la conferinţă:

1. S-au întâmplat mai multe lucruri în ultimii ani care fac, în sfârşit, posibilă o transformare a sistemului de educaţie. Unu: schimbarea modului în care predau profesii la clasă (Fizica şi Chimia sunt două exemple). Doi: modificări ale unor programe şcolare, care arată acum ca în ţările cu sisteme performante. Trei: recomandările OECD-UNICEF de schimbare a evaluării în România (acestea sunt riguros fundamentate).

2. Schimbările începute sunt exact ca cele făcute în ţările aflate în zona de top a ierarhiei. Dacă este să ne uităm la zona de ştiinţe exacte, aceste ţări sunt Germania, Portugalia sau Polonia. Ele au făcut asemenea schimbări acum 10-15 ani.

3. Dacă Ministerul Educaţiei va merge cu frâna de mână trasă şi în următorii ani, mediul privat şi societatea civilă vor debloca mai greu lucrurile din interior. Schimbarea este posibilă, însă cea de substanţă, cu impact real, se produce numai dacă autorităţile decid să sprijine această schimbare. Este vorba nu doar de emiterea unor acte normative, ci şi de sprijin financiar din partea Guvernului. Altfel, vom avansa, dar o vom face lent, în viteza întâi.

4. Putem ajunge unde vrem numai dacă există coerenţă în procesul de educaţie”- Nicolae Zamfir, director, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică şi Inginerie Nucleară Horia Hulubei.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.8026
Diferență: 0,4014
Ieri: 4.7834
Azi: 4.4462
Diferență: 0,3498
Ieri: 4.4307
Azi: 5.7406
Diferență: 0,5817
Ieri: 5.7074
Azi: 4.5258
Diferență: 0,3993
Ieri: 4.5078