Eveniment

Programul "Rabla" este aproape de colaps: Numai 400 de masini vandute prin "Rabla" in iulie. Explicatia dealerilor: Nu mai sunt bani

Programul "Rabla" este aproape de colaps: Numai 400 de masini vandute prin "Rabla" in iulie. Explicatia dealerilor: Nu mai sunt bani
23.07.2009, 00:00 61

In prima parte a celei de-a doua etape a programului "Rabla", care se desfasoara din luna iunie pana la sfarsitul lui august, s-au vandut pana in prezent 3.547 de autoturisme, adica 12% din totalul cotei de 27.936 de unitati.

"Nu mai sunt bani. Principala problema o reprezinta finantarea. Daca se demara de la inceputul programului cu leasing, altfel se discuta acum", a spus Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding.

In cadrul celei de-a doua etape, cea mai mare cota a fost primita de Dacia, de 2.895 de unitati, fata de cele 1.731 de masini repartizate la inceputul primei etape. La fel ca si in prima etapa, Dacia si-a epuizat cota alocata in termen de numai cateva saptamani.

Pe locul secund in cea de-a doua etapa se afla Renault Nissan Romania, cu 242 de autoturisme, urmat de Opel si Chevrolet cu 166 de unitati. Importatorul Porsche Romania a vandut in total 126 de autoturisme apartinand marcilor grupului Volkswagen.

 

Cerere scazuta pentru modelele de peste 10.000 de euro

Pe de alta parte, printre cele mai mici rezultate in cea de-a doua etapa le-au realizat Citro‘n cu sapte autoturisme, Fiat cu cinci si Mitsubishi cu trei.

Seful Citro‘n Romania declara in urma cu trei luni ca acest program nu conteaza pentru marca franceza, in conditiile in care cererea este scazuta pentru modelele de peste 10.000 de euro.

In acelasi timp, companiile sau dealerii cu cele mai bune rezultate in cea de-a doua etapa au fost Automobile Dacia, Renault-Nissan Romania, urmati de Radacini Motors, dealeri Opel si Chevrolet cu 53 de unitati, Hyundai Auto cu 34 de masini, Auto World Parc, dealer Opel si Chevrolet in judetul Arges si Porsche Inter Auto cu 25 de unitati.

In top zece dealeri mai intra si Automobile Sibiu, concesionar Chevrolet, cu 16 masini vandute in etapa a doua, dealerul Skoda din Timis ProCar cu 15 unitati si dealerul Ford PlusAuto, cu reprezentante in Craiova, Slatina si Drobeta Turnu Severin.

In cadrul primei etape a programului, care s-a desfasurat intre 20 martie si 29 mai au fost vandute 12.064 de autoturisme, dintre care 5.693 de unitati au fost modele Dacia, dupa ce cota constructorului autohton a fost majorata de la 1.731 de masini la 5.693 de unitati.

De la 1 septembrie in cadrul programului vor putea participa si persoanele juridice alaturi de posibilitatea de a achizitiona prin leasing o masina in cadrul "Rabla".

Jucatorii din piata auto se asteapta la un "boom" al programului "Rabla" in etapa a treia, odata cu implementarea leasingului ca metoda de finantare si a posibilitatii persoanelor juridice de a achizitiona autoturisme si utilitare prin intermediul programului.    

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO