Eveniment

Programul „Rabla” nu este pentru companiile cu datorii la stat

30.11.2009, 23:11 49

In cadrul editiei de anul viitor a programului "Rabla", atatpentru automobile cat si pentru tractoare, nu vor putea participadecat firmele care nu au datorii la stat si care nu au primitsanctiuni de natura financiara, potrivit Administratiei Fonduluipentru Mediu (AFM).

Anul viitor, programul "Rabla" va demara incepand cu data de 1ianuarie 2010 si va include nu numai persoanele fizice, ci si celejuridice, in timp ce prima de casare va ramane la 3.800 de lei.

De asemenea, in cadrul programului de anul viitor nu potparticipa persoanele juridice care au inregistrat fapte sanctionatede legislatia financiara, vamala sau acte de indisciplinafinanciara.

Potrivit AFM, firmele care doresc sa acceseze programele nutrebuie sa sponsorizeze activitati cu efect negativ asupramediului, nu se afla in procedura de insolventa sau lichidare,reorganizare judiciara sau in stare de faliment. De asemenea, de laaceeasi data va fi implementat sistemul de vouchere, ceea ceinseamna ca dupa casarea automobilului, clientul primeste unvoucher care nu este nominal si care poate fi cedat unei altepersoane in vederea achizitiei unui autoturism nou.

In cazul achizitiei unui tractor, suma acordata prin programulde innoire a parcului poate fi de maximum 17.000 de lei, fara caaceasta sa depaseasca 40% din pretul de achizitie al utilajuluinou.

Odata cu implementarea sistemului de vouchere se va puteaachizitiona o masina noua oferind pana la trei vouchere, astfelajungandu-se la o prima de casare de pana la 2.700 de euro, care arduce pretul unei Dacii Logan la 3.200 de euro. Cu toate acestea, intextul legii nu a fost specificata si suma totala care va firepartizata programului de casare.

Efectul extinderii programului la persoane juridice si voucherear fi avut un succes mult mai ridicat in vara acestui an decat lainceputul lui 2010, conform jucatorilor din piata auto.

In cea de-a treia etapa a programului pentru stimularea innoiriiparcului auto, s-au comercializat aproape 5.300 de masini, dintr-untotal de aproape 27.000 de automobile, in conditiile in care anulacesta prin programul "Rabla" se puteau achizitiona un total de60.000 de masini.

Astfel, daca in prima etapa s-au vandut in medie 130 de masinipe zi, iar in a doua 104 autoturisme, in etapa a treia vanzarileprin "Rabla" au scazut pana la aproximativ 60 de masini pe zi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO