Eveniment

Proiectele imobiliare mixte câştigă tot mai mult teren în România pe măsură ce angajaţii vor să aibă totul în acelaşi loc. Dezvoltările imobiliare care includ atât birouri, cât şi spaţii comerciale, apartamente şi chiar servicii publice câştigă tot mai mult teren, iar după Iaşi urmează ca tendinţa să se extindă în Timişoara şi Bucureşti

Proiectele imobiliare mixte câştigă tot mai mult teren în România pe măsură ce angajaţii vor să aibă totul în acelaşi loc. Dezvoltările imobiliare care includ atât birouri, cât şi spaţii comerciale, apartamente şi chiar servicii publice câştigă tot mai mult teren, iar după Iaşi urmează ca tendinţa să se extindă în Timişoara şi Bucureşti

La conferinţa ZF Birouri&Rezidenţial 2019 au participat peste 200 de dezvoltatori, consultanţi, avocaţi, finanţatori

Autor: Roxana Rosu, Mircea Nica, Bogdan Alecu

26.09.2019, 00:08 1931

Proiectele mixte, care includ mai multe componente imobiliare, de la birouri la locuinţe şi spaţii co­mer­ciale, sau chiar un mall, alături de facilităţi precum clinici medi­cale, săli de sport sau servicii publice, câştigă tot mai mult teren potrivit jucătorilor din piaţa imobiliară prezenţi în cadrul conferinţei ZF Birouri&Rezidenţial 2019.

„Din experienţa proiectului mixt de la Iaşi am adus la Timişoara funcţiuni mult mai largi, inclusiv servicii din administraţia publică, gen servicii de înmatriculare maşini, serviciul Paşa­poar­te, şcoală de soferi, un centru educaţional cu grădiniţă şi şcoală, avem în dezvoltare centre medicale, dar şi zona de parc şi entertainment. Probabil va include şi un hotel, dar nu în etapa aceasta“, a spus Laurenţiu Manea, Manager for Office Buildings, Iulius Town.

Evenimentul a fost organizat de ZF cu sprijinul Estoria City, Arabesque, Iulius Town, Metropolitan, AcoperişBun, AFI Europe, Alesonor, Cordia, Crosspoint, Savills, Cushman&Wakefield Echinox, Forte Part­ners, Filip&Company, Genesis Property, Impact, Nordis, One United Properties, Popovici, Niţu, Stoica&Asociaţii şi Signify.

La sfârşitul lunii august a fost inaugurată oficial prima fază din proiectul imobiliar Iulius Town din Timişoara, o investiţie realizată în parteneriat cu fondul de investiţii Atterbury Europe. Etapa care şi-a deschis porţile cu­prinde 120.000 mp de spaţii pentru cumpărături (echi­valentul a 12 terenuri de fotbal) - inclu­zând Iulius Mall -în 450 de magazine, un centru de fitness, săli de evenimente, dar şi 100.000 de metri pătraţi de spaţii office şi 41.000 de metri pătraţi de spaţii verzi. Ultima clădire, UBC 0, care va fi şi cea mai înaltă din România, este estimat că se va livra în 2020. De la deschiderea mallului Iulius din Timişoara, la începutul anilor 2000, şi până acum, în dezvoltările de real estate din Timişoara ale Iulius Group au fost investite în total 442 de milioane de euro.

În Bucureşti, cei de la Estoria City vor să dezvolte în estul Capitalei, pe bdul Theodor Pallady vor să dezvolte un proiect mixt cu 1.200 de apartamente, 50.000 mp de birouri, 40.000 mp de spaţii comerciale, 25.000 mp de spaţii verzi şi 3.000 de locuri de parcare, fiind în proximitatea noului magazin Ikea.

„ Noi vom veni cu toate serviciile care sunt cerute de piaţă. Suntem deja al doilea pol comercial din Bucureşti. Acest lucru ne ajută foarte mult şi avem şi o prezenţă rezidenţială în spate, care este puternică. Estul Bucureştiului este cel mai puţin populat, cel mai puţin poluat cu un mare potenţial de creştere. Estoria City este bazată pe o zonă cu potenţial de creştere. Prezenţa Ikea a demonstrat ca Estul Bucureştiului este al doilea pol comercial şi are cel mai mare potenţial de dezvoltare“, a spus Christian Hiver, Development Director, Estoria City.

AFACERI DE LA ZERO