„La finalul învăţământului de bază, Maria este confortabilă cu propria sa identitate, a trecut printr-un proces adecvat de consiliere şi dezvoltare personală, ştie ce i se potriveşte mai departe, are priorităţi şi ştie / poate să şi le urmărească. În şcoală, Maria a avut parte de un echilibru între cunoştinţele teoretice şi cele practice acumulate, putând să îşi consolideze singură comportamente de viaţă, utile oriunde va alege să înveţe mai departe. Maria face parte dintr-o comunitate care valorizează educaţia şi părinţii ei au fost implicaţi în alegerea rutei educaţionale potrivite pentru ea.“
Aşa ar trebui să fie caracterizat un elev de gimnaziu, conform raportului Viziune şi Strategie 2018- 2030 „România educată. Proiect al preşedintelui României, Klaus Iohannis“, lansat miercuri seară la Palatul Cotroceni.
Rezultatele proiectului – la care reprezentanţii Administraţiei Prezidenţiale au lucrat timp de doi ani alături de cei din mediul de business, din mediul academic şi din ONG-urile din domeniul educaţional – au fost structurate în 90 de pagini scrise într-un limbaj greu de descifrat.