Ghidul de finanţare pentru programul Rabla 2025 a fost trimis la Monitorul Oficial, marcând începutul unei noi etape pentru piaţa auto românească. Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunţat cu că programul are ca scop introducerea a zeci de mii de autoturisme noi, mai puţin poluante pe drumurile publice.
Cu un buget de 1,43 miliarde de lei, cu 50% mai mare decât cel alocat în anul precedent, Rabla 2025 se concentrează pe scoaterea din circulaţie a vehiculelor vechi şi înlocuirea acestora cu modele sigure şi ecologice. „Dacă vă doriţi un motor mai curat şi o maşină mai sigură, pregătiţi-vă să vă înscrieţi,” a declarat Fechet, subliniind importanţa aprobării rapide a bugetului de către guvern.
Cea mai aşteptată noutate a acestui an este ecotichetul pentru maşinile electrice, care atinge pragul de 37.000 lei (aproximativ 7.500 euro), fiind cu 50% peste cel de anul trecut, dar sub cel anterior de 10.000 de euro. Prin digitalizarea procesului, înscrierile se vor efectua fără intermediari, direct prin aplicaţia Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), iar voucherele vor putea fi valorificate la orice producător auto.
De-a lungul ultimelor două decenii, peste un milion de autoturisme au fost casate prin programul Rabla. În 2025, România visează la o infrastructură rutieră dominată de vehicule verzi, contribuind astfel la protejarea mediului şi la creşterea siguranţei rutiere.
Prin aceste măsuri, Rabla 2025 nu numai că susţine tranziţia către un transport mai sustenabil, dar stimulează şi economia locală, punând în mişcare un număr semnificativ de resurse şi parteneriate comerciale.