Eveniment

Răspunsul ministrului Transporturilor după scandalul privind costul uneia dintre cele mai aşteptate autostrăzi: Preţul total al Autostrăzii Sibiu-Piteşti este de 2,6 miliarde de euro, plus TVA

Răspunsul ministrului Transporturilor după scandalul...

Autor: Departamentul Corespondenţi

28.07.2017, 15:52 1899

Întrebat de preţul Autostrăzii Sibiu-Piteşti, despre care au existat mai multe variante care au apărut în spaţiul public, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, vineri, la Arad, că acesta este de 2,6 miliarde de euro fără TVA.

„Am văzut că s-a făcut o mare dezbatere pe marginea preţului care apare în Master Plan şi preţul care a apărut în indicatorii tehnico-economici. În 2008 s-a efectuat un studiu de fezabilitate care a reliefat preţul acestui obiectiv de investiţii, şi anume, 2,6 miliarde fără TVA, pentru că vorbim de întreaga valoare. Valoarea integrală cuprinde şi exproprieri şi mai multe lucruri care incumbă procedura de construire a acestei autostăzi. Valorea totală este 2,6 miliarde lei plus TVA”, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Dezbaterile publice au început după ce s-a anunţat că valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei), aşa cum se arată într-un proiect normativ postat pe site-ul Ministerului Transporturilor. Master Planul General de Transport, adoptat anul trecut, prevedea investiţii de 1,6-1,8 miliarde de euro.

Anexa 1 la proiectul de modificare a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii Autostrada Sibiu-Piteşti, postată pe site-ul Ministerului Transporturilor, prevede o valoare totală a proiectului de 15,06 miliarde de lei, echivalentul a 3,34 miliarde de lei la cursul oficial de 4,5241 lei/euro, prevăzut în acelaşi document.

Potrivit Master Planului General de Transport, adoptat prin HG 666/2016 în toamna trecută, Autostrada Sibiu-Piteşti necesita investiţii de 1,6-1,8 miliarde de euro şi urma să fie finanţată din fonduri europene în proporţie de 75%.

„Faţă de studiul de fezabilitate realizat în anul 2008 s-au efectuat o serie de revizuri, pricipalele constând în reinvestigarea terenului şi studierea mai multor variante de coridoare posibile de traseu cât mai optime având în vedere constrângerile zonei atât din punct de vedere topografic, geografic, geotehnic, hidrografic, a declarării unor noi situri protejate natural şi cultural, cât şi a dezvoltărilor socio-economice şi a creşterii considerabile a traficului, atât cel de mărfuri cât şi cel turistic şi de pasageri”, se arată în Nota de fundamentare a proiectului normativ.

Autostrada ar urma să aibă circa 123 de kilometri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO