♦ Aproape 4 milioane de lei din bugetul recensământului (de circa 400 de milioane de lei) vor fi alocaţi campaniei de promovare. Recensământul a început, dar Institutul Naţional de Statistică a „vorbit“ despre el doar printr-un comunicat de presă trimis pe 1 februarie.
Recensământul populaţiei şi al locuinţelor, o operaţiune care se face o dată la zece ani, a început în România la 1 februarie 2022, dar Institutul Naţional de Statistică nu a început încă o campanie de promovare a acestuia. Motivul: licitaţia pentru un contract de circa 4 mil. lei destinat promovării nu a fost încă încheiată. Recensământul trebuia efectuat anul trecut, însă a fost amânat din cauza pandemiei.
„Campania de promovare a RPL runda 2021 nu a început deocamdată, deoarece procesul de achiziţie referitor la campania de promovare a RPL runda 2021 nu este încheiat. În acest moment, procesul de evaluare a ofertelor este în curs de finalizare, iar campania de promovare va debuta la scurt timp după semnarea contractului cu firma câştigătoare. Valoarea estimată a achiziţiei campaniei de promovare este 3.994.477,05 lei fără TVA“, au transmis, într-un răspuns furnizat pe e-mail, reprezentanţii Direcţiei de comunicare a INS.