Eveniment

Reportaj ZF din hubul logistic DHL, din care pleacă zilnic 26 de avioane de marfă şi 200.000 de colete în toată lumea

La hubul logistic de 3 hectare DHL Bruxelles lucrează 1.400 de angajaţi cărora le trec zilnic prin mâini 200.000 de colete.Galerie foto

La hubul logistic de 3 hectare DHL Bruxelles lucrează 1.400 de angajaţi cărora le trec zilnic prin mâini 200.000 de colete.Galerie foto

Autor: Răzvan Botea, Iulian Anghel

03.10.2022, 20:45 347

Aproape 7 kilometri de benzi de sortare merg la foc automat, 24/7, unele şi cu viteze de 6 metri pe secundă. 

„Zilnic, încărcăm 26 de avioane şi descărcăm tot atâtea. Cele mai aglomerate ore sunt seara, de la 8, până la 11-12, atunci este cel mai intens trafic“, explică Erik, director de performanţă la DHL.

DHL este cel mai mare jucător global în domeniul logisticii. Cu peste 380.000 de angajaţi, acoperă 220 de ţări şi teritorii operează peste 112.000 de vehicule şi 320 de aeronave. Din reţeaua globală a DHL fac parte 500 de aeroporturi şi 22 de huburi de transport aerian. Unul dintre acestea este la Bruxelles, capitala Belgiei, şi este al treilea cel mai mare hub logistic din Europa şi al cincilea din lume operat de DHL.

Echipa DHL Express a organizat un tur pentru prezentarea hubului logistic din Bruxelles. Prin  centrul amintit trec zilnic peste 200.000 de colete, care vin sau pleacă în toată lumea, de la Hong Kong (China), Bogota (Columbia) la Los Angeles sau Miami din SUA. 

Erik, directorul de performanţă de la DHL Bruxelles, este unul dintre ghizii pentru grupul de jurnalişti, în turul centrului care are o suprafaţă de peste 3 hectare  (36.000 de metri pătraţi).

„Hubul are circa 300 de metri lungime şi 100 de metri lăţime. Sunt circa 6-7 kilometri de benzi de sortare, iar unele ajung şi până la viteza de 6 metri pe secundă (aproape 22 de kilometri pe oră - n. red).

În zona de sortare în funcţie de ţara de destinaţie a coletelor, viteza benzilor este mai mică. 

Un aparat cu laser „citeşte“ codul de pe colet, explică ghidul şi de indică aparatul. Apoi, printr-un sistem de inteligenţă artificială, coletul este direcţionat către un sac. În faţa grupului de jurnalişti, un colet cade într-un sac pe care scrie „BGT“. „Bogota“, ne explică ghidul. Când sacul se umple, un angajat îl împinge spre banda din spate, care îl va duce către zona în care sacul ajunge într-un container special conceput pentru avioanele de marfă. 

„Este aproape totul automatizat, dar este nevoie şi de oameni.“

Dintre cei 1.400 de angajaţi ai centrului logistic, patru sunt în ceea ce ghidul grupului numeşte centrul de control al unităţii. Camera este plină de monitoare cu diverse cifre, grafice sau supraveghere video.

„Când sistemul vede o problemă, cum ar fi blocarea unui colet, oprirea unei benzi etc., avertizează oamenii din centrul de control, care văd pe aceste ecrane despre ce e vorba şi iau măsuri. Ei fac lucrurile să se întâmple“, explică ghidul.  

DHL a organizat un tur cu jurnalişti din mai multe ţări şi o conferinţă de presă cu ocazia lansării studiului lor anual privind comerţul cu bunuri „DHL Trade Growth Atlas“ 2022.  Conform studiului, comerţul global şi-a revenit după pandemia COVID0-19 şi a ajuns la un plus de 10% faţă de nivelul de dinainte de pandemie. Exporturile, dar şi importurile României au crescut peste media globală, mai relevă studiul.

„Comerţul cu bunuri este ai mai sus decât a fost înainte de pandemie şi prognoza este că va creşte. În economiile emergente va creşte mai repede şi se va schimba şi în sensul creşterii calităţii şi nu cantităţii. Este o oportunitate mare.“, a spus John Pearson, CEO al DHL Express.

 
 
„Creierul operaţiunilor“ din hubul DHL Bruxelles: centrul de control.
 
Vitezele care pot fi atinse de benzile de sortare ajung şi la 6 km/s (22 km/h).
 
DHL operează la nivel global peste 112.000 de vehicule şi 320 de aeronave. Din reţeaua globală a DHL fac parte 500 de aeroporturi şi 22 de huburi de transport aerian
John Pearson, CEO DHL: „Comerţul cu bunuri este mai sus decât a fost înainte de pandemie şi prognoza este că va creşte.“
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO