Eveniment

România a semnat cu Japonia un parteneriat strategic, dar relaţiile comerciale între cele două ţări sunt aproape inexistente

Împăratul Naruhito al Japoniei, preşedintele României, Klaus Iohannis, prima doamna a României, Carmen Iohannis, şi împărăteasa Masako a Japoniei (de la stanga la dreapta)

Împăratul Naruhito al Japoniei, preşedintele României, Klaus Iohannis, prima doamna a României, Carmen Iohannis, şi împărăteasa Masako a Japoniei (de la stanga la dreapta)

Autor: Iulian Anghel

08.03.2023, 00:06 1182

Preşedintele Klaus Iohannis este în vizită în Japonia. A fost primit de Naruhito, împăratul Japoniei şi a semnat alături de premierul japonez Fumio Kishida un parteneriat staregic între cele două ţări.

Distaţa de la Bucureşti la Tokyo este de 8.800 de kilometri, cu avionul. Îţi trebuie 10 ore şi minimum 600 de euro de persoană pentru o cursă, adică 1200 de euro ca să te şi întorci. Distanţele enorme fac dificile relaţiile între ţări atât de îndepărtate. Aşa că relaţiile comerciale între România şi Japonia sunt modeste iar Statistica abia dacă le ia în seamă.

Potrivit Ambasadei Japoniei la Bucureşti, în 2020 exporturile României către Japonia au însemnat 107,7 miliarde de yeni (74 mil. euro), iar importurile 42,7 miliarde de yeni (29 mil. euro). Doar că 35% din exportul României către Japonia înseamnă ţigări, adică JTI, companie japoneză care a intrat pe piaţa locală cu mulţi ani în urmă, exportă acasă ţigările pe care le fabrică aici. Pentru comparaţie: România a importat în 2021 produse din China de 6,1 miliarde de euro şi a exportat de 1,1 miliarde de euro, rezultând un deficit comercial de 5,1 miliarde de euro, adică 22% din deficitul comercial al României de 23 de miliarde de euro în anul de care vorbim.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO