Eveniment

România, ţara cu cel mai mare număr de elevi alocaţi unui învăţător din Uniunea Europeană. În 2019, un cadru didactic din învăţământul primar din România a fost responsabil de educaţia a mai mult de 19 elevi. La nivel european, media a fost de aproape 14 elevi per cadru didactic

România, ţara cu cel mai mare număr de elevi alocaţi unui învăţător din Uniunea Europeană. În 2019, un cadru didactic din învăţământul primar din România a fost responsabil de educaţia a mai mult de 19 elevi. La nivel european, media a fost de aproape 14 elevi per cadru didactic

Autor: Ramona Cornea

08.09.2021, 17:15 114

România a fost ţara din Uniunea Europeană cu cel mai mare raport al numărului de elevi alocaţi unui cadru didactic din învăţământul primar în anul 2019, după cum arată datele de la Eurostat, oficiul european de statistică.

Astfel, un cadru didactic din învăţământul primar din România a fost responsabil  de educaţia a circa 19,4 elevi de şcoală primară în 2019, în scădere de la un raport de 19,5 elevi per cadru didactic în 2018.

La nivelul Uniunii Europene, numărul mediu de elevi per cadru didactic în învăţământul primar a scăzut uşor de la 13,6 în 2018 la 13,5 în 2019. Cele mai mici valori au fost raportate de Grecia (8,7 elevi per cadru didactic), Luxemburg (9) şi Polonia (9,6).

La polul opus, România a menţinut cel mai mare raport elevi-profesor (19,4), urmată de Franţa şi Cehia, cu rapoarte de 18,8 şi respectiv 18,7 elevi per cadru didactic din învăţământul primar.

În 2019, în statele membre ale Uniunii Europene erau 2 milioane de profesori (85% femei, 15% bărbaţi) şi 24,5 milioane de elevi la nivelul învăţământului primar. Copiii intră de obicei în programe de şcoală primară la vârste cuprinse între 5 şi 7 ani. Aceste programe sunt concepute pentru a le oferi o educaţie de bază solidă în citire, scriere şi matematică, împreună cu o înţelegere elementară a altor discipline, cum ar fi istorie, geografie, ştiinţe naturale şi sociale, artă şi muzică.

Raportul elev-profesor este calculat prin împărţirea numărului de elevi la numărul de profesori cu normă întreagă. Raportul elev-profesor nu trebuie confundat cu dimensiunea medie a clasei deoarece nu ia în considerare cazurile speciale precum dimensiunea redusă a grupurilor de elevi cu nevoi speciale sau domenii specifice sau diferenţa dintre numărul de ore de predare oferite de profesori şi numărul de ore de instruire recomandate elevilor, conform definiţiei Eurostat.


 

AFACERI DE LA ZERO