♦ Pentru a schimba percepţia în rândul consumatorilor străini, România, atât statul, cât şi mediul privat, trebuie să construiască o strategie la nivel naţional pe termen scurt, mediu şi lung pentru dezvoltarea industriei vinului şi promovarea lui în afara graniţelor.
În domeniul vinului, România este cunoscută ca o ţară care produce vin ieftin, iar acest lucru era valabil până ca antreprenorii să se ajute de fonduri europene, din ultimii 10-15 ani, pentru a face investiţii în crame, care au condus automat la o creştere a calităţii.
„Cu siguranţă, vinurile pe care compania mea le produce ajung pe mese şi intră în competiţie cu vinuri din zone renumite, avem în spate un nume care nu neapărat ne avantajează, în sensul în care România este privită ca o ţară producătoare de vin ieftin, neexportând niciun renume de vin de calitate, calitatea a apărut în ultimii 15-10 ani, odată cu investiţiile masive, aderarea la UE şi fondurile europene“, spune Aurelia Vişinescu, fondatoarea cramei cu acelaşi nume, prezentă în cadrul conferinţei ZF Branduri Româneşti 2025.