Eveniment

Românii dau 700 mil. lei pe medicamente pentru răceală. Brandul unui producător român îşi face loc printre cele mai căutate produse

Românii dau 700 mil. lei pe medicamente pentru...

Autor: Georgiana Mihalache

28.12.2018, 12:15 842

Vânzările la medicamentele pentru răceală şi gripă eliberate fără reţetă, un segment pentru care sezonul rece aduce creşteri semnificative pe piaţa românească, sunt estimate la 712 milioane de lei în 2018, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut.

Nurofen, brandul britanicilor de la Rekitt Benckiser, domină în continuare topul celor mai vândute medicamente, însă în clasament îşi face loc şi Bioflu, pe locul al patrulea după cota de piaţă, produsul care iese pe porţile fabricii româneşti Biofarm.

„În medie, pacienţii români se confruntă cu răceala de două, până la patru ori pe an, mai ales în perioada septembrie – mai. Vânzările la medicamentele pentru răceală pot fi influentaţe şi de condiţiile vremii, în special de iernile reci, dar şi de îmbătrânirea populaţiei, persoanele în vârstă fiind mai predispuse la răceli”, potrivit analizei specialiştilor de la Euromonitor.

Britanicii de la Reckitt Benckiser au două medicamente pentru răceală în topul celor mai cumpărate -  Nurofen, pentru simptomele de răceală, şi Strepsils, pentru durerile în gât.

Poziţia a treia în clasament o ocupă Glaxo Smith Kline, cu Theraflu, urmat de Bioflu, cu mai multe tipuri de produse (comprimate sau sirop), produs de Biofarm. Topul este închis de Faringosept, medicamentul pentru durerile în gât produs de Sun Pharma, care deţine producătorul de medicamente Terapia Cluj.

„Ritmul vieţii moderne continuă să influenţeze sănătatea consumatorilor români, mai ales că există un risc mai mare ca răcelile să se răspândească în mediul de lucru, la job, în contextul în care persoanele continuă să vină la muncă, deşi au răcit. Persoanele ocupate tind să caute remedii care au un efect rapid şi sunt uşor de administrat”, mai arată specialiştii de la Euromonitor.

În ceea ce priveşte vânzările la medicamentele pentru răceală, analiştii de la Euromonitor estimează că vor depăşi 770 milioane de lei până în 2020. Mai mult, aceştia arată că în ultimii ani şi comportamentul de consum al românilor s-a schimbat, aceştia preferând să aibă chiar „stocuri” de medicamente pentru răceală, ceea ce face ca vânzările la aceste produse să se menţină la un ritm crescut chiar şi în sezoanele în care nu apar răcelile.

Vânzările la medicamentele fără reţetă, care includ suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, în perioanda ianuarie – septembrie 2018 au fost de circa 2,5 miliarde de lei.

Vânzările la aceste produse sunt influenţate şi de reclamele din prime-time-ul televiziunilor, în urma analizelor ZF reieşind că promovarea produselor farma domină topul celor mai frecvente spoturi publicitare, alături de produsele alimentare sau servicii bancare. 

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO