Eveniment

Romanii vor cheltui un salariu mediu pe economie pentru cumparaturile de sarbatori

Romanii vor cheltui un salariu mediu pe economie pentru cumparaturile de sarbatori
02.12.2009, 23:08 50

Bugetul de sarbatori al romanilor din orasele cu peste 100.000de locuitori, inclusiv Bucurestiul, este de 1.523 de lei (354 deeuro), aproape cat un salariu mediu net pe economie, 1.400 de lei(325 de euro), arata un studiu realizat de compania de cercetare depiata Mednet Marketing Research Center.

Maimult de jumatate din consumatori (52%) si-a redus anul acestabugetul pentru cumparaturile de sarbatori si doar 10% aloca banicalatoriilor si excursiilor, suma medie pentru acest tip decheltuieli fiind de 1.300 de lei. Cea mai mare parte din bugetul desar­batori, respectiv 556 de lei, se duce pe achizitia de produsealimentare, in timp ce cadourile au alocata, in medie, o suma de527 de lei.

"Chiar daca suma pe care au alocat-o romanii pentru cadouri estemai mica sau cel mult egala cu cea de anul trecut, 81,4% dintrepersoanele intervievate intentioneaza sa cumpere totusi cadouri cuocazia sarbatorilor de iarna", se arata in studiul Mednet. Cele maipopulare cadouri oferite cu ocazia Craciunului sunt hainele sipantofii, cosmeticele, jucariile si dulciurile si cafeaua.

La randul lor, produsele nealimentare specifice sarbatorilor deiarna, precum bradul de Craciun, scot din buzunarul romanilor osuma medie de 321 de lei.

"Reducerea cheltuielilor pentru sarba­torile de iarna se va facein doua directii: fie vor renunta in totalitate la anumite produsepe care anul trecut le-au cumparat, cum ar fi ornamentele pentrubradul de Craciun (70,4% dintre intervievati), bradul de Craciun(56,5%) sau bauturile alcoolice (40,9%), fie intentio­neaza sacumpere aceleasi produse ca si in 2008, dar "in cantitate mai micasau mai ieftine", se mai precizeaza in studiul citat.

Cei mai multi dintre romani (45%) eco­nomisesc bani pentrusarbatori, cu toate ca peste jumatate din numarul total decon­su­matori din orasele mari nu obisnuiesc sa stabi­leasca unbuget fix. Potrivit studiilor realizate recent de Mednet MarketingResearch Center 46% dintre cumparatori au achizitionat ace­leasiproduse, dar in cantitate mai mica, 16,0% au cumparat produse maiieftine si in cantitate mai mica.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO