Eveniment

Rudolf Vizental, CEO ROCA: Segmentarea pieţei în cele trei generaţii face ca situaţia să fie mai dificilă, ne face vulnerabili faptul că suntem împărţiti pe generaţii, în situaţii de criză trebuie să existe o consolidare

​Conferinţă ZF/CITR „Mind your business and open your mind”

Rudolf Vizental, CEO ROCA: Segmentarea pieţei în cele...

Autor: Alexandra Cepăreanu

14.05.2019, 12:54 394

Antreprenorii active în România sunt împărţiţi în trei generaţii, ceea ce face ca mediul antreprenorial din România să fie mai vulnerabil în situaţii de criză, în comparaţie cu alte pieţe externe, a spus în cadrul conferinţei „Mind your business and open your mind”, Rudolf Vizental, CEO ROCA, platformă de investiţii pentru companiile româneşti care se confruntă cu probleme financiare.

„Această segmentare a pieţei face ca situaţia să fie mai dificilă, ne face vulnerabili faptul că suntem împărţiti pe generaţii, în situaţii de criză trebuie să existe o consolidare”, a spus Rudolf Vizental.

Astfel, cele trei geeraţii în care se segmenteaz mediul de business sunt generaţia persoanelor care în prezent au în jur de 60 de ani, care au fost denumiţi de reprezentanţii ROCA seniori şi care reprezintă circa 20% din totalul antreprenorilor din România. Ei gestionează circa12,9 miliarde de euro şi deţin 73% din businessurile care stagnează şi care sunt în scădere.

„Seniorii sunt cei pe care spiritul antreprenorial i-a împis să margă pe cont propriu.”

Următorul segment este reprezentat de autodidacţi, adică cei care au pornit de la zero afaceri şi care reprezintă circa 60% din antreprenorii activi din România.

„Reprezintă nucleul greu al economiei, 60% din antreprenorii din România. Nevoia lor cea mai mare este de consolidare. Pe acest segment se observă o creştere a cifrei de afaceri până la un moment, apoi se plafonează şi cifra de afaceri şi profitul. Autodidacţii au nevoie de un partener cu care să treacă la nivelul următor de dezvoltare ”

Ultimul segment de antreprenori este reprezentat de tineri, care au beneficiat de educaţie antreprenorială, cunosc indicatorii de business şi ştiu cum să îi folosească.

„Nevoia lor este de siusţinere a creşterii. Sunt companiile acelea care cresc şi cu 20% pe an şi atunci au nevoie de cineva care să le susţină această dezvoltare rapidă. Banca nu poate face faţă unui astfel de ritm de creştere”, a explicat Rudolf Vizental.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO