Eveniment

Salariaţii din producţie sunt cel mai greu de convins să-şi schimbe locul de muncă

Citiţi pe www.zfcorporate.ro cele mai importante concluzii ale celei de-a XI-a ediţii a dezbaterilor HR Insider, un eveniment organizat periodic de ZFCorporate.ro, platforma de informaţii de business cu plată a ZF. Tema ediţiei a fost: „Promovarea vizibilă doar în job title: cum s-au schimbat planurile de carieră în corporaţii, într-o perioadă în care nu se mai fac atât de multe recrutări?”. Participanţii la dezbatere au fost Georgeta Dendrino (Interact), Diana Rosetka (Achieve Global),  Mihaela Damian (Saga HR Advisory), Ana Marin (Misys), Oana Preda (UniCredit Ţiriac Bank), Camelia Văduva (Renault) şi Diana Bocşaru (Renault).

Citiţi pe www.zfcorporate.ro cele mai importante concluzii ale celei de-a XI-a ediţii a dezbaterilor HR Insider, un eveniment organizat periodic de ZFCorporate.ro, platforma de informaţii de business cu plată a ZF. Tema ediţiei a fost: „Promovarea vizibilă doar în job title: cum s-au schimbat planurile de carieră în corporaţii, într-o perioadă în care nu se mai fac atât de multe recrutări?”. Participanţii la dezbatere au fost Georgeta Dendrino (Interact), Diana Rosetka (Achieve Global), Mihaela Damian (Saga HR Advisory), Ana Marin (Misys), Oana Preda (UniCredit Ţiriac Bank), Camelia Văduva (Renault) şi Diana Bocşaru (Renault).

Autor: Corina Mirea

16.06.2014, 00:04 1335
Angajaţii din industria producătoare sunt cel mai greu de convins să îşi schimbe locul de muncă, nu pentru că vânează salarii mai mari, ci pentru că s-au obişnuit să aibă acelaşi job timp de zece ani sau chiar să lucreze doar pentru o singură companie. Prin urmare, nu doar re­cruiterii sunt puşi în dificultate, ci şi anga­jatorii, pentru că trebuie să găsească noi metode de a elimina lipsa de productivitate cauzată de rutină, sunt de părere specialiştii în resurse umane invitaţi la cea de-a XI-a ediţie a dezbaterilor HR Insider, organizată în această lună de ZF Corporate, serviciul de ştiri online cu plată al Ziarului Financiar.

„Am lucrat cu toate industriile, iar cele mai dificile proiecte de recrutare au fost cele pentru poziţii de directori de fabrică, din pro­ducţie. Îmi amintesc că, inclusiv în perioada 2006- 2007 spuneau mereu că nu au motiv să plece de la compania pentru care lucrează. În schimb, oamenii din FMCG erau avizi de aşa ceva. Ei îmi spuneau că îi interesează orice post vacant pe care îl am şi, în special, în afara ţării“, a spus Mihaela Damian, managing partner al firmei de consultanţă în resurse umane şi executive search Saga HR Ad­visory. Timp de zece ani, ea a lucrat în exe­cutive search pentru SpenglerFox şi Stanton Chase Internaţional.

Şi Diana Bocşaru, şef al departamentului de dezvoltare a competenţelor din cadrul Renault România, grup cu circa 17.000 de angajaţi, susţine că în urmă cu opt ani oamenii erau reticenţi vizavi de schimbarea jo­bului în cadrul aceleiaşi com­panii. În prezent însă, angajaţii încep să vadă în politicile de mobi­litate o oportu­­nitate de dezvoltare a ca­ri­erei şi chiar de promovare. Astfel că, dacă ajung să stea mai mult de trei sau patru ani pe o poziţie, îi „trag de mânecă“ pe cei din departamentul de resurse umane sau ma­nagerii direcţi pentru a face o schimbare în ca­rieră. „Noi avem 1.200 de manageri şi pentru ca un angajat să treacă prin tot parcursul creat de noi pentru a accede într-o astfel de poziţie trebuie să treacă în aproxi­mativ cinci ani. Avem avantajul că sun­tem o companie mare, că putem construi pe orizontală, ca oamenii să nu se plictisească“, a explicat Diana Bocşaru. Totuşi, nu întot­deauna politicile de mobilitate internă sunt apreciate de toţi angajaţii.

„Tradiţional vorbind, noi, românii, suntem foarte mândri să spunem că lucrăm pe un post de nu ştiu câţi ani, motiv pentru care a fost foarte greu să im­plementăm mobilitatea“, a pre­cizat şi Ca­melia Văduva, şef departament Staffing şi Mana­gementul Carierelor al Renault România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO