Eveniment

Şantierul Naval Damen Mangalia a câştigat concursul pentru construcţia a două feriboturi revoluţionare

Şantierul Naval Damen Mangalia a câştigat concursul...
03.06.2019, 15:45 596

Şantierele navale Damen Mangalia au câştigat oferta de construire a două noi feriboturi hibrid RoRo pentru Seaspan Ferries. Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri, şi a fost proiectată astfel încât să permită încărcarea şi transportul pe culoare cu o lungime totală de 1.034 metri, potrivit unui anunţ al companiei. 

Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawaţi, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de Gaz Natural Lichefiat. Cele două nave vor intra în serviciul Seaspan Ferries ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas şi vor intra în exploatare în 2021, construcţia acestora începând la Santierul Naval Damen Mangalia încă de anul acesta.

"Dovedim, o dată în plus, că parteneriatul dintre Damen si România este un succes. Vorbim despre încă un contract cu beneficii multiple pentru cel mai mare şantier din Europa şi, implicit, pentru economia României. Contractul confirmă încă o dată capacităţile extraordinare de care dispunem în România, precum şi calitatea resursei umane înalt calificate de pe şantier. Prin specialiştii din Şantierul Naval de la Mangalia avem capacitatea să construim în România o gamă largă de nave, complexe, de mare capacitate şi foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa în construcţia navală", a declarat Niculae Bădălău, Ministrul Economiei.

Harly Penner, Director Fleet Engineering & Vessel Development de la Seaspan Ferries, a afirmat, la rândul său: "Damen a muncit foarte mult pentru a câştiga acest proiect, iar Seaspan Ferries este încântat să se asocieze cu ei în noul lor santier din Mangalia, România. Santierul are o bună reputaţie pentru calitate şi are forţa de muncă şi infrastructura necesară pentru a construi aceste nave complexe pentru Seaspan Ferries. Damen lucrează îndeaproape cu Seaspan pentru a se asigura că navele îşi ating capabilităţile de top, iar Seaspan Ferries aşteaptă cu nerăbdare să colaboreze cu echipa Damen pe acest proiect interesant".

"Suntem foarte entuziasmaţi să construim aceste nave hibrid cu doua sisteme de propulsie pentru Seaspan Ferries şi suntem mândri că un astfel de operator de încredere a decis sa aleagă Damen pentru acest proiect. Considerăm că acesta este începutul unui excelent parteneriat, cu un potential imens pentru viitor", a adăugat Leo Postma, director de vânzări al Damen.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO