Eveniment

Scrisoare deschisă de la Siegfried Mureşan, pentru guvernul Dăncilă, după anunţului Volkswagen privind căutarea unei facilităţi de producţie în Europa de Est

Scrisoare deschisă de la Siegfried Mureşan, pentru...

Autor: Alina Botezatu

19.11.2018, 13:10 242

Consiliul de supraveghere al Grupului Volkswagen, cel mai mare producător de automobile din Europa şi al doilea cel mai mare producător auto din lume, a anunţat vineri, 16 noiembrie, că este în căutarea unei facilităţi de producţie în Europa de Est.

„Decizia face parte din noul plan de atribuire a uzinelor Volkswagen. Astfel, fabricile din Emden şi Hanovra (Germania) se vor axa pe producţia de maşini electrice, iar producţia Passat din Emden se va muta în uzina Kvasiny, Republica Cehă. Din acest motiv, producţia modelelor Škoda Karoq şi Seat Ateca, în prezent în Kvasiny, va trebui mutată, începând cu anul 2023, într-o altă uzină pe care grupul vrea să o deschidă în Europa de Est. Decizia Volkswagen confirmă interesul în creştere al industriei auto pentru Europa de Est. În ultimii ani mai mulţi importanţi producători din industrie au ales să investească în regiune, printre aceştia numărându-se Jaguar Land Rover în Slovacia, Volkswagen în Polonia şi, respectiv, Mercedes Benz şi BMW în Ungaria”, reaminteşte Mureşan, în scrisoarea trimisă luni.

În plus, eurodeputatul constată că, de la investiţia Grupului Ford în 2008, care a achiziţionat vechea uzină Automobile Craiova, marii producători auto au ocolit România, preferând ţările vecine.

„Prezenţa, pe teritoriul României, a două mari fabrici de automobile ar fi trebuit să fie un atu puternic pentru potenţialii noi investitori în industrie. Cu toate acestea, dezvoltarea lentă a infrastructurii şi interesul scăzut al autorităţilor au făcut ca România să fie ocolită de noile investiţii auto din regiune. Nu trebuie să ratăm şi această nouă oportunitate. Un al treilea producător de automobile în România ar consolida industria de profil din ţara noastră lucru care ar reprezenta, totodată, o garanţie că ceilalţi doi producători auto vor rămâne pe piaţa autohtonă pe termen lung”, susţine Mureşan.

De asemenea, o nouă uzină auto în România ar genera direct câteva mii de locuri de muncă în economie şi, indirect, alte câteva zeci de mii de locuri de muncă, în contextul în care studiile arată că un loc de muncă în industria auto generează alte opt locuri de muncă mai departe în economie, conform datelor prezentate de eurodeputatul PPE/PNL.

„Nu trebuie să uităm că 13% din produsul intern brut al României este generat de industria auto, adică în mare parte din cei doi mari producători. Aşadar, o a treia uzină ar avea un impact pozitiv major asupra întregii economii. În acest context, doamnă prim-ministru, ne puteţi comunica public ce strategie are în prezent Guvernul României pentru consolidarea pieţei auto autohtone? Există un plan pentru a fructifica noi oportunităţi de investiţii, precum cea făcută publică de Grupul Volkswagen? Care sunt atuurile pe care Guvernul le va prezenta în eventualitatea în care Grupul Volkswagen va solicita informaţii privitoare la facilităţile pe care le puteţi acorda pentru a deschide noul punct de lucru în România? Aţi luat legătura cu Comisia Europeană pentru a vă asigura că eventuale beneficii acordate unui nou investitor nu vor încălca legislaţia europeană în materie de concurenţă?”, mai scrie Mureşan.

De asemenea, eurodeputatul PNL o întreabă pe Dăncilă, dacă, având în vedere iminenţa unei decizii cu privire la noua facilitate de producţie pe care Grupul Volkswagen doreşte să o deschidă în Europa de Est, a avut sau planifică să aibă contacte directe la nivelul Guvernului cu principalii acţionari ai Grupului Volkswagen?

„Doamnă prim-ministru, în cazul în care nu există în prezent o strategie la nivelul Guvernului pentru atragerea de noi investitori în industria automobilelor, veţi lua în considerare pregătirea unui astfel de plan strategic care să aibă drept obiectiv relocarea facilităţii de producţie a Grupului Volkswagen din Cehia în România?”, scrie în încheiere Siegfried Mureşan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO