Eveniment

Şeful Metrorex a demisionat. Ministerul Transporturilor nu comentează

Aurel Radu. Fotograf: Răzvan Lupică

Aurel Radu. Fotograf: Răzvan Lupică

Autor: Andreea Neferu

25.03.2015, 00:00 479

Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, care se afla la conducerea companiei din noiembrie 2012, şi-a dat demisia ieri, la scurt timp după ce operatorul transportului subteran din Bucureşti anunţase că va majora tarifele de călătorie cu până la 33% începând de la finalul acestei luni, pe 28 martie.

Deocamdată intrarea în vigoare a acestei scumpiri nu este sigură. De la începutul anului, mai mulţi şefi ai companiilor aflate în subordinea Ministerului Transporturilor au ales să demisioneze, printre aceştia numărându-se directorul general al CFR Marfă George Buruiană, precum şi consiliul de administraţie al Tarom, condus de Gabriel Dumitraşcu.

Funcţia lui Radu va fi preluată interimar de Cătălin Homor, director investiţii şi achiziţii publice în cadrul Metrorex. Ieri, Astra Vagoane Călători, deţinută de omul de afaceri Valer Blidar, şi Alstom Transport, parte a grupului francez Alstom, au contestat la CNSC licitaţia organizată de Metrorex pentru cumpărare a 51 trenuri noi pentru Magistrala 5, atribuită, potrivit mai multor surse din piaţă, companiei spaniole CAF.

Ministerul Transporturilor nu a comunicat motivele demisiei lui Radu de la conducerea Metrorex, însă compania de stat s-a aflat în ultima perioadă în lumina reflectoarelor, după ce a anunţat că va majora tarifele, dar în acelaşi timp va creşte şi cheltuielile cu bonusurile angajaţilor şi contractul de mandate al directorilor. Mai mult, presa a relatat că procurorii DNA au făcut recent percheziţii la Metrorex, fiind suspectate fapte de corupţie în cazul licitaţiei prin care compania vrea să cumpere peste 50 de trenuri de metrou, dar şi că din alte vagoane, cumpărate deja, cad şuruburi şi lipsesc piese, situaţia fiind şi în atenţia SRI, scrie Mediafax.

Metrorex este una dintre cele mai subvenţionate companii de stat, primind an de an circa 330-360 de milioane de lei de la guvern, bani care nu au fost însă suficienţi pentru a acoperi costurile companiei care administrează transportul subteran din Bucureşti. Cu un trafic de 175 de milioane de călătorii pe an, metroul bucureştean este cel mai solicitat mijloc de transport în comun din Capitală, însă deocamdată nu acoperă decât o parte din zonele Bucureştiului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO