Eveniment

Senatul a modificat OUG pe ridesharing. Ce trebuie să ştie şoferii

Senatul a modificat OUG pe ridesharing. Ce trebuie să...

Autor: Alexandru Costea

23.09.2019, 20:00 4179

Senatul a adoptat, în şedinţa de luni, proiectul de lege pentru aprobarea OUG privind activităţile de ridesharing, prin care persoanele şi firmele care intră sub incidenţa acestei reglementări au la dispoziţie o perioadă de tranziţie până la data de 1 februarie 2020.

Senatul a adoptat, ca prim for legislativ sesizat, proiectul de lege pentru aprobarea OUG 49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto.

Printre modificările admise de Comisia pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei este prelungirea perioadei de tranziţie a celor afectaţi de reglementările OUG la 1 februarie 2020. Termenul iniţial prevăzut era 1 noiembrie 2019.

"Persoanele fizice şi juridice care deruleză operaţiuni ce intră sub incidenţa prezentei ordonanţe de urgenţă beneficiază de o perioadă de tranziţie până la data de 1 februarie 2020", arată amendamentul admis de comisia specializată.

O altă modificare adusă la OUG vizează veniturile operatorilor platformelor digitale: "Toate veniturile obţinute în urma efectuării de transport cu autoturism şi şofer alternativ inclusiv veniturile operatorilor platformelor digitale provenite din activitatea efectuată pe teritoriul României sunt impozitate în conformitate cu legislaţia fiscală în România".

De asemenea, conform unui alt amendament admis de senatori, operatorul platformei digitale va trebui să aibă o filială înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prin care se derulează activităţile comerciale în România.

Senatorii au eliminat obligaţia ca autoturismele care efectuează transport aleternativ să aibă maxim cinci locuri.

Ordonanţa de Urgenţă care reglementează serviciile de ridesharing a fost adoptată pe 25 iunie.

Potrivit OUG, pentru serviciile digitale de ridesharing maşinile acceptate pot avea o vechime de până la 15 ani. De asemenea, se acceptă şi achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verificată metrologic – ceea ce nu este valabil pentru taxiuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO