„Compania Astaldi a reuşit să obţină, în urma unui proces pe care Metrorex l-a pierdut, suma de 110 milioane de euro. Banii aceştia se duc spre compania aceea, în condiţiile în care Metrorex suferă de o lipsă de fonduri pentru asigurarea transportului în siguranţă a călătorilor şi în condiţiile în care avem un deficit de personal de 600 de oameni”, a declarat Ion Rădoi, preşedintele USL Metrou, la acţiunea de protest.
Potrivit liderului sindical, pentru ca Metrorex să plătească acea sumă de 110 milioane de euro (care iniţial era de 45 de milioane de euro), societatea de transport „s-a împrumutat de la CEC Bank, garantând cu trenurile de metrou”.
„Constructorul, Astaldi, trebuia să încheie încă din 2015 lucrările la tronsonul Ghencea - Drumul Taberei, dar probabil nici în 2019 nu va fi gata; şi atunci, ne întrebăm ce a făcut conducerea Metrorex de a pierdut procesul şi cine va răspunde pentru această pierdere”, a mai spus liderul sindical.
Rădoi a mai menţionat că în luna august trebuie semnat un nou contract colectiv de muncă şi „este posibil, fără să putem estima cum şi când, dar este posibil să avem o grevă generală”.
„De fapt, trenurile s-ar putea opri din motive tehnice, nu din motive sindicale, pentru că instrucţiunile de lucru spun negru pe alb că dacă nu se poate asigura mentenanţa necesară transportului în siguranţă a pasagerilor activitatea se opreşte. În acest stadiu suntem acum, în care din cauza lipsei de fonduri şi de personal riscăm oprirea activităţii, iar conducerea înfiinţează direcţii noi şi angajează cheltuieli fabuloase - de aceea am ieşit din nou la protest”, a mai spus liderul USL Metrou.
O şedinţă a Consiliului de Administraţie Metrorex are loc, la ora scrierii acestei ştiri, în sediul Ministerului Trnsporturilor.