Eveniment

Spaniolii de la Inditex ies în provincie cu brandul Zara Home, la opt ani de la aducerea lui pe piaţa locală

Spaniolii de la Inditex ies în provincie cu brandul Zara Home, la opt ani de la aducerea lui pe piaţa locală

Autor: Cristina Roşca

06.09.2016, 15:36 9177

Grupul spaniol Inditex, care deţine în portofoliu opt branduri printre care şi Zara, va deschide pe data de 8 septembrie primul magazin din provincie sub brandul de decoraţiuni interioare Zara Home. Acesta va fi inaugurat în centrul comercial City Park din Constanţa. În total sub acest brand sunt deja deschise cinci unităţi, toate în Bucureşti. Cel din Constanţa urmează a fi astfel numărul şase. Zara Home este însă disponibil şi online, magazinul fiind lansat în toamna anului trecut.

Brandul a fost adus local în 2008, la cinci ani după ce a fost înfiinţat. La nivel mondial există peste 500 de magazine Zara Home în 60 de ţări.

Zara Home este specializat în articole pentru amenajarea şi decorarea locuinţei. Gama sa de textile – aşternuturi de pat, feţe de masă şi articole pentru baie – reprezintă 70% din portofoliul de produse, restul fiind completat de tacâmuri, articole din ceramică, din sticlă precum şi alte obiecte decorative.

Pe piaţa locală brandul Zara Home a obţinut în 2015 afaceri de 21,2 mil. lei şi o marjă de profit de circa 22%, printre cele mai mari din piaţă. Businessul a crescut cu circa 14% faţă de anul anterior.

Grupul spaniol Inditex, care deţine unele dintre cele mai cunoscute branduri de modă din lume în frunte cu Zara, a terminat anul trecut cu afaceri cumulate de 1 mld. lei în România şi o marjă de profit de 14%, una dintre cele mai mari din domeniu. Cifra de afaceri a spaniolilor a crescut cu 18% anul trecut, pe fondul expansiunii pe de-o parte şi al creşterii consumului pe de alta.

Inditex a deschis anul trecut zece magazine şi a continuat expansiunea cu 11 unităţi în 2016, potrivit ultimelor date ZF. În total spaniolii au ajuns la 120 de magazine fizice sub şapte branduri – Zara, Zara Home, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho şi Massimo Dutti. Pe online grupul este prezent cu opt branduri, toate pe care le deţine la nivel internaţional. Astfel, Uterque este prezent în România cu un magazin online din 2016.

Acesta era singurul brand oficial din portofoliul gigantului care nu era prezent în România, o piaţă unde spaniolii au venit în 2004 în franciză iar trei ani mai târziu au intrat direct.
Cel mai important brand din grup este de departe Zara, cu afaceri de peste jumătate de miliard de lei şi aproape 800 de salariaţi. Astfel, brandul care deţine circa 25 de magazine în România asigură jumătate din businessul Inditex în România. Pe poziţiile următoare ca cifră de afaceri se află Bershka (163 mil. lei) şi Pull & Bear (129 mil. lei). Cele trei sunt singurele cu afaceri de peste 100 de milioane de lei, deşi imediat sub se află Massimo Dutti şi Stradivarius. Cele mai mici businessuri sunt cele de lenjerie – Oysho – şi de decoraţiuni pentru casă - Zara Home, fiecare cu afaceri de 20-25 mil. lei.

După cifra de afaceri la nivel de grup Inditex este liderul pieţei locale de modă, însă la nivel de brand, suedezii de la H&M sunt lider, cu vânzări de peste 650 mil. lei în 2015. În cazul brandurilor Inditex fiecare operează pe o altă entitate juridică. Businessul din online nu este cuprins însă în datele publice, acesta aducând, potrivit datelor ZF, încă 7-8% la total. Datele sunt însă înregistrate la nivel de grup şi nu în România.
Grupul Inditex este unul dintre cele mai mari din lume, cu afaceri de aproape 21 mld. euro anual. Compania deţinută de antreprenorul spaniol Amancio Ortega este prezentă cu circa 7.000 de magazine în peste 90 de ţări.

AFACERI DE LA ZERO