Eveniment

Spedition UMB a lui Dorinel Umbrărescu a luat o treime din reabilitările de drumuri naţionale

Spedition UMB a lui Dorinel Umbrărescu a luat o treime din reabilitările de drumuri naţionale

Spedition UMB a lui Dorinel Umbrărescu a luat o treime din reabilitările de drumuri naţionale

Autor: Andreea Mioara Neferu

14.06.2011, 23:55 2313

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale dinRomânia (CNADNR), instituţie aflată în subordinea MinisteruluiTransporturilor, a semnat din luna septembrie 2010 până la finalullui mai 2011 contracte de reabilitare pentru 473 de kilometri dedrumuri naţionale, cu o valoare totală de 370 de milioane de eurocu TVA. Dintre cele 12 contracte semnate, nouă au finanţare dinFondul European de Dezvoltare Regională, două primesc bani de laBanca Europeană de Investiţii, în timp ce un contract este finanţatde la bugetul de stat. Statistica reiese dintr-o hartă prezentatăde Ministerul Transporturilor la finalul lunii mai, când au fostsemnate cinci contracte de construcţie de autostrăzi pe CoridorulIV paneuropean.

Spedition UMB şi Tehnostrade, două firme controlate de DorinelUmbrărescu, au reuşit să-şi adjudece patru contracte: reabilitareaa 42 de kilometri de pe DN 1H Zalău-Aleşd şi a trei tronsoane, cu olungime totală de 102 kilometri, de pe DN 24, de la limita de judeţdintre Galaţi şi Vaslui până la Crasna, şi DN 24B, între Crasna şiAlbiţa. Tot Spedition UMB şi Tehnostrade au câştigat anul acesta,alături de italienii de la Carena, un lot de 9,5 kilometri dinautostrada Timişoara-Lugoj, valoarea ofertei câştigătoare fiind de51,1 milioane de euro. Spedition UMB nu a comunicat încărezultatele financiare pe 2010, însă în 2009 era una dintre celemai mari firme de construcţii din România, cu afaceri de 220 demilioane de euro şi un profit de 56,8 milioane de euro, potrivitcalculelor ZF pe baza informaţiilor de la Registrul Comerţului.Spedition UMB a reuşit să-şi crească cifra de afaceri de 29 de oriîn 2009 comparativ cu anul 2000.

Dorinel Umbrărescu nu a putut fi contactat până la închidereaediţiei pentru a arăta ce impact vor avea aceste contracte dedrumuri naţionale, semnate recent, asupra businessului SpeditionUMB.

În total, contractele de reabilitare de drumuri naţionalesemnate în ultimele nouă luni cu Spedition UMB şi Tehnostrade seridică la aproape 95 de milioane de euro, echivalentul a circa 26%din valoarea totală a contractelor de drumuri naţionale semnate înmandatul lui Boagiu.

Până de curând, firmele lui Umbrărescu s-au aflat înmijlocul unui scandal, în condiţiile în care Transporturile au vrutsă rezilieze contractul de construcţie a autostrăzii Moara Vlăsiei- Ploieşti, la care lucrau Spedition UMB, Tehnostrade,Euroconstruct Trading 98 (Dan Beşciu) şi PA&CO International(Costel Căşuneanu). Ulterior, cele patru companii au făcut un pasînapoi, renunţând la pretenţiile de suplimentare a contractului cuîncă aproximativ 100 de milioane de euro, doar pentru a puteapăstra tronsonul de autostradă.

Şi Romstrade, firmă controlată de Nelu Iordache, cu afaceri de267 de milioane de euro anul trecut, a reuşit să semneze înultimele nouă luni două contracte pentru reabilitarea de drumurinaţionale. Unul este în asociere cu spaniolii de la Ezentis şi cufirma românească Euroconstruct Trading 98 pentru reabilitarea uneiporţiuni de aproape 53 de kilometri din DN 6 Alexandria -Craiova,cu o valoare de peste 41 milioane de euro, în timp ce al doileacontract vizează modernizarea DN 5 Bucureşti - Adunaţii Copăceni peun tronson de 11,6 kilometri la un cost de 19,6 milioane de euro.Romstrade are sediul în judeţul Giurgiu, localitatea AdunaţiiCopăceni.

Pe de altă parte, oamenii de afaceri Alexandru şi Traian Horposau reuşit să semneze prin firmele pe care le controlează, Straco şiGenesis, un contract de 35 milioane de euro pentru reabilitarea şilărgirea la patru benzi a 4,1 kilometri din DN 73 şi a drumului delegătură cu DN 73D. Straco Grup se numără printre cei mai activiconstructori din Bucureşti, fiind, de-a lungul timpului, implicatîn mai multe contracte de reabilitare a străzilor atât cu Primăriasectorului 3, cât şi cu Primăria Bucureşti, însă în ultima perioadăa câştigat o serie de contracte pentru infrastructura "mare",printre care şi construcţia autostrăzii Deva-Orăştie, alături deaustriecii de la Strabag, cu o valoare de 180 mil. euro fără TVA,precum şi construc­ţia unui tronson de aproape 20 de kilometri dinautostrada Orăştie-Sibiu, alături de italienii de la Studio Corona,pentru 91,8 milioane de euro. Ambele contracte au fost sem­nate,iar în cazul autostrăzii Deva-Orăş­tie, lucrările au început dejaîn luna aprilie.

Straco şi Genesis au pierdut la începutul lunii iunie un proiectde peste 20 milioane de euro, după ce CNADNR a reziliat contractulpentru modernizarea DN 76 Şoimuş-Baia de Criş, care era construitîn consorţiu cu Societatea de Întreţinere şi Reparaţii DrumuriTimişoara şi SCT Bucureşti.

Constructorii români de dimensiuni mai mici lipsesc din listafirmelor care au primit în ultima vreme reabilitări de drumurinaţionale, iar explicaţia pentru această situaţie vine dinrestricţiile impuse în caietele de sarcini. "În general,licitaţiile de infrastructură se câştigă la preţ de dumping, maiales acum în perioada de criză. Pe de altă parte, asistăm laimposibilitatea unor firme mai mici de a se califica la licitaţiidacă în caietele de sarcini sunt stipulate anumite condiţii, careînchid porţile constructorilor mai mici", spune Adriana Iftime,secretar general al Patronatului Societăţilor din Construcţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO