Eveniment

Start-up-ul Nalu, producător de lenjerie intimă, a câştigat marele premiu de 70.000 de euro pus la bătaie în cadrul Startarium PitchDay 2017

Start-up-ul Nalu, producător de lenjerie intimă, a...

Autor: Alex Ciutacu

27.11.2017, 20:37 1096

Producătorul de lenjerie intimă Nalu a câştigat marele premiu de 70.000 de euro, în cadrul evenimentului Startarium PitchDay, aflat la cea de-a doua ediţie.

„Această finanţare înseamnă scalare pentru Nalu, o duce de la un business care acum este românesc şi parţial internaţional, îi dă şansa să devină un business mare, să-şi tripleze cifra de afaceri, să angajeze mai mulţi oameni. Îmi permite să targetez mai bine comunicarea şi să am stocuri pentru retaileri din alte ţări”, spune Sonia Micu, fondatoarea Nalu.

Produsele Nalu pot fi regăsite în Statele Unite, în Marea Britanie, iar în Cehia, Slovacia şi România prin retailerul Zoot.

Pe locul 2, câştigând premiul de 20.000 de euro s-a situat start-up-ul Life Box, un start-up care îşi propune să echilibreze alimentaţia oamenilor în raport cu programul încărcat din viaţa de zi cu zi.

„Finanţarea înseamnă un imbold pentru a începe să ducem Life Box în celelalte şapte oraşe importante din România, şi înseamnă o ocazie de a lansa proiectul Life Box Verde, care este în zona de ecologie, vrem să reuşim să strângem tot ce înseamnă cutii şi caserole încât să avem un business clean”, Florin Scarlat, fondator Life Box.

Premiul de 10.000 de euro oferit locului 3 îi revine start-up-ului Staţia de Joacă, care propune un nou produs, ce poate fi modificat şi reasamblat în mai multe tipuri de mobilier sau de jucării, care sunt necesare în educaţia şi în creşterea copilului.

„Înseamnă foarte mult. E o povară mai puţin. Cu siguranţă aş fi făcut loc de bani din altă parte dar era mult mai greu. Por face paşi mai rapizi. Mă aşteaptă Europa de Vest, cu cât ajung mai repede acolo, cu atât mai bine”, spune Dan Popa, fondator Staţia de Joacă.

În urma analizei juriului, din cele 130 de start-up-uri înscrise, 70 s-au înscris printre semifinaliste, iar 10 dintre acestea au ajuns în etapa finală de jurizare.

Cei zece finalişti ai Startarium 2017 au fost: Iola, Lifebox, CargoPlanning, Ubi Kubi, Nalu, Bodyshape Transformation Centre, AtlasHelp, Romanian Textile Design, Staţia de Joacă şi Connected Medical Devices.

Startarium este un start-up iniţiat de Impact Hub în colaborare cu ING, care îşi propune să ofere instrumentele de care au nevoie antreprenorii la început de drum pentru a pune bazele unui business de succes.

„Startarium este un proiect de responsabilitate socială pentru ING. Beneficiul este că, dacă vom avea o piaţă mai mare de start-up-uri, şi nouă ca bancă ne va fi mai bine”, spune Cătălin Vasile, Head of Retail Sales Management ING România, mentor în Startarium.

Juriul finalei a fost format din: Alexandru Ghiţă, Fondator Educativa Group; Ana-Maria Andronic, Cofondator Venture Connect şi Head of Intelletual Property&Technology DLA Piper; Cătălin Vasile, Head of Retail Sales Management ING România; Daniel Llano Manibardo, Head of Retail Banking ING România; Eduard-Cristian Popovici, Director Departament Telecomunicaţii, Universitatea Politehnică Bucureşti; Ignacio Juliá Vilar, Chief Innovation Officer ING Group; Iulian Cîrciumaru - Cofondator Benefit Seven şi V7 Capital; Marius Mitroi - Cofondator ThInkstitute; Michal Szczurek - CEO ING România; Mihaela Bîtu - Head of Commercial Banking ING România; Mircea  Căpăţînă - Cofondator SmartBill; Mirela Bucovicean - Fondatoarea Molecule-F; Ovidiu Toader - Business mentor and advisor; Vlad Panait - Business Angel şi Marketing Director CEE Philips; Vlad Craioveanu - Cofondator Impact Hub Bucharest.

Printre criteriile de evaluare în funcţie de care membrii juriului vor alege câştigătorii se numără oportunitatea afacerii şi potenţialul ei de creştere, analiza modelului de afacere precum şi strategia de dezvoltare, fezabilitatea financiară şi sustenabilitatea pe termen lung, aptitudini, experienţă şi angajamentul echipei de management.

 „Platforma Startarium a ajuns la 14.000 de utilizatori, iar anul trecut am lansat secţiunea de consultanţă, în care oricine poate obţine gratuit răspunsuri legate de legislaţie şi fiscalitate. Ne place să distrugem mituri iar unul dintre le este acela că în România nu poţi obţine finanţare prin crowdfunding. Noi am reuşit până acum să intermediem până acum finanţări totale de peste 86.000 de euro prin crowdfunding, pentru antreprenori din mai multe sectoare de activitate”, spune Adina Creţu, Project Manager Startarium.

În prima ediţie, cea din 2016, premiul cel mare a fost luat de Tracia, prima fabrică de rulote turistice şi comerciale din România şi sud-estul Europei. Locul 2 a fost câştigat de clinica de reflexoterapie Re.Flex, iar locul 3 a fost ocupat de Clinica de Pediatrie Anastasia.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO