Eveniment

Strategia Republicii Moldova de a atrage investitorii: taxe mici, acces la piaţa europeană şi infrastructura IT. Republica Moldova joacă cartea aderării la UE şi accesului la piaţa unică din UE pentru atragerea de investitori străini

Dorin Recean, prim-ministrul Republicii Moldova

Dorin Recean, prim-ministrul Republicii Moldova

Autor: Răzvan Botea

18.09.2024, 00:05 131

Republica Moldova, care are nevoie de o creştere economică de 7-10% pe an pentru a prinde din urmă ţările din regiune, vrea să atragă mai mulţi investitori străini, în special din România şi din Uniunea Europeană şi şi-a construit o strategie în acest sens. Ţara mizează pe taxele mici, mai ales din domeniul IT şi pe infrastructura IT a ţării, dar mai ales pe deschiderea către piaţa europeană, cu care deja are un acord de liber schimb şi la care este în proces de aderare.

„Vreau să-i rog (pe investitorii români – n. red.) în primul rând să-şi facă timp să treacă Prutul, să facă cunoştinţă cu Republica Moldova şi cu oportunităţile de aici. Noi avem programele guvernamentale din domeniul infrastructurii şi îi invităm să participe. La fel, există programele de stimulare a investiţiilor în diferite domenii, după cum am spus: electronice, farmaceutic, este vorba despre IT, dezvoltarea programelor pentru deservirea busines­sului”, a spus, pentru ZF, Dorin Recean, prim-ministrul Republicii Moldova, care a deschis evenimentul Moldova Business Week, cel mai mare forum de business din Republica Moldova.

În acest moment, Moldova atrage investiţii străine de circa 500 mil. euro pe an, adică un volum de investiţii de aproape 200 de euro pe cap de locuitor. Spre comparaţie, România a atras în ultimii 10 ani o medie de aproximativ 6 mld. euro anual în investiţii străine, adică 313 euro pe cap de locuitor.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro