Eveniment

STS se laudă cu modernizarea sistemelor, la 4 zile de la momentul în care a furnizat locaţii greşite

STS se laudă cu modernizarea sistemelor, la 4 zile de la...

Autor: Departamentul Politic

28.07.2019, 19:00 533

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a remis un comunicat de presă în care menţionează demersurile pe care instituţia le-a făcut pentru îmbunătăţirea preciziei localizării unui apelant, nominalizând dezvoltarea aplicaţiei 112. STS a fost acuzat de poliţişti că a furnizat locaţii greşite la Caracal.

"Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a demarat, la începutul anului 2017, activităţile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor Deciziei ANCOM nr. 1170/2016, privind implementarea soluţiei Advanced Mobile Location (AML). În acest sens, STS a implementat o platformă pilot de preluare şi procesare a informaţiilor de localizare în format AML şi a efectuat teste cu operatorii de telefonie mobilă. În urma testelor operatorii mobili au confirmat că pot prelua şi transmite datele de localizare în format AML, însă doar de pe terminale tip smartphone noi şi de ultimă generaţie. La nivelul STS, aceste date se pot prelua şi afişa ca informaţie de localizare în cadrul aplicaţiilor de tip GIS", se arată într-un comunicat de presă.

"Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a încheiat cu succes etapa de testare a conexiunilor cu cei patru operatori de telefonie mobilă şi de integrare a informaţiei de localizare de tip AML în SNUAU, urmând ca după actualizarea legislaţiei primare aplicabile, această funcţionalitate să fie pusă la dispoziţia cetăţenilor care apelează numărul de urgenţă. Până la actualizarea legislaţiei, fiind preocupat de îmbunătăţirea capabilităţilor de localizare a apelanţilor la 112, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a prevăzut, în august 2018, cerinţe specifice privind implementarea facilităţilor de tip AML/ESL în cadrul unui proiect, cu finanţare europeană, de modernizare a infrastructurii hardware şi software a SNUAU", mai anunţă sursa citată..

Totuşi, se menţionează că din cauza unor contestaţii înaintate de unii operatori economici participanţi la procedura de achiziţie publică, proiectul de modernizare, aflat acum în stadiul de derulare a procedurii de achiziţie, cu termen de finalizare în 2021, are o întârziere de aproximativ 6 luni.

"În paralel cu aceste demersuri privind utilizarea standardului AML, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a dezvoltat o aplicaţie pentru telefoanele mobile de tip smartphone denumită „APEL 112” care permite transmiterea în SNUAU a coordonatelor de localizare (GPS) pentru o mai mare acurateţe şi precizie în determinarea localizării terminalului de pe care se face apelul.

Practic, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a derulat activităţi pentru îmbunătăţirea preciziei localizării pe trei paliere:
1. implementarea AML în SNUAU, testată cu operatorii de telefonie mobilă – necesită actualizarea legislaţiei primare
2. implementarea AML în SNUAU prin proiectul de modernizare – suferă întârzieri din cauza contestaţiilor
3. dezvoltarea aplicaţiei Apel 112 – deja operaţională şi eficientă în salvarea de vieţi omeneşti."

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a fost acuzat că a furnizat locaţii eronate în cazul fetei răpite de la Caracal, motiv pentru care Alexandra nu a mai putut fi salvată.

Şeful Departamentului de Urgenţă Raed Arafat a anunţat duminică, urmare a cazului de la Caracal, că este nevoie de modificări legislative, care speră să fie făcute într-o lună, atât legat de localizarea imediată prin apelul la 112, cât şi legat de modernizarea sistemului, în ciuda contestaţiilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO