Eveniment

Surpriză: fostul şef al Renault Technologie din România preia conducerea Tarom

Sorin Buşe a condus între octombrie 2010 şi până în aprilie anul trecut centrul Renault Technologie Rou­manie (RTR), cel de-al doilea cel mai mare centru de inginerie al Renault, după cel de la Paris

Sorin Buşe a condus între octombrie 2010 şi până în aprilie anul trecut centrul Renault Technologie Rou­manie (RTR), cel de-al doilea cel mai mare centru de inginerie al Renault, după cel de la Paris

Autor: Bogdan Alecu

30.05.2016, 00:07 12195

Ministerul Transporturilor l-a recrutat pentru func­ţia de director general adjunct al Tarom pe Sorin Buşe, inginer care a condus între octombrie 2010 şi aprilie anul trecut centrul Renault Technologie Rou­manie (RTR), cel de-al doilea cel mai mare centru de in­ginerie al Renault, după cel de la Paris.

Cele mai frumoase sate din lume. Destinaţii pitoreşti îngheţate în timp

Fostul director gene­ral, Christian Heinzmann, a fost revocat din funcţie, după ce un motor al unui avion Tarom a luat foc în luna martie a acestui an. Anterior Heinzmann anunţate în repetate rânduri că vrea să reînnoiască flota îmbătrânită a Tarom cu aeronave noi ale unui singur constructor, precum Boeing sau Airbus, şi să achiziţioneze unele noi pentru zboruri transcontinentale, însă proiectul nu a fost aprobat până în prezent de Ministerul Transporturilor.

Până la numirea unui director general, Sorin Buşe are prerogative de director general, potrivit Ministerului Transporturilor. Alături de el au mai fost recrutaţi Paul Gurău ca director administrativ, Costin Ciotec ca director de marketing, acesta fiind anterior consultant în aviaţie, inclusiv pentru compania aviatică a lui Ovidiu Tender.

Un loc rupt din altă lume şi alt timp. Galerie foto fabuloasă cu cel mai scump hotel de pe glob. Cum arată paradisul unde fiecare cameră a costat 7 milioane de dolari

RTR este responsabil de gama entry a grupului Renault, care include toate automobilele realizate pe platforma Logan, atât sub marca Dacia, cât şi Renault. În total, gama entry reprezintă aproximativ un milion din cele 2,5 milioane de automobile asamblate la nivel mondial de Grupul Renault. Mai mult, RTR s-a ocupat şi de proiecte ale Alianţei Renault Nissan, cum ar fi partea de inginerie a modelului Nissan Terrano, ce reprezintă SUV-ul Duster, dar cu design specific Nissan sau modelul Nissan Almera, care este un Logan cu design exterior specific Nissan şi produs de Lada la uzina AvtoVaz din Rusia. Francezii anunţau anul trecut că Sorin Buşe va prelua alte misiuni în cadrul grupului, însă reprezentanţii Renault nu au precizat ce mandat a primit mai departe executivul român. Printre proiectele demarate şi gestionate de Sorin Buşe se numără Logan 2 facelift, ce va fi lansat în toamna acestui an, dar şi implementarea cutiei robotizate Easy-R pe Logan şi Sandero, alături de viitorul Duster 2, care este aşteptat în 2018.

Cele mai scumpe substanţe din lume: ce costă 27 mil. dolari pe gram? Dar 62.500 mld. dolari?

Cele mai ieftine insule scoase la vânzare în Grecia

Sorin Buşe a lucrat timp de aproape 13 ani în cadrul Toyota Canada, dar şi în cadrul mai multor furnizori de com­ponente. El a absolvit Universitatea Politehnica din Bucureşti, Facultatea Tehnologia Construcţiilor de Maşini. El a emigrat în Canada la începutul anilor ’90 şi a lucrat în industria auto.

Cum arată cel mai mare centru de wellness din Europa, construit lângă Bucureşti

Cele mai scumpe substanţe din lume: ce costă 27 mil. dolari pe gram? Dar 62.500 mld. dolari?

Cele mai ieftine insule scoase la vânzare în Grecia

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO