Eveniment

Târgul de design contemporan şi cultură vintage, V for Vintage, se află la a 21-a ediţie şi aduce în faţa publicului creaţiile studenţilor de la universităţile de arte şi design din România

GALERIE FOTO. Cum arată un târg de design contemporan şi cultură vintage.

GALERIE FOTO. Cum arată un târg de design contemporan şi cultură vintage.

Autor: Alexandra Cepăreanu

09.11.2018, 11:04 229

„În 2008 lumea modei părea departe de noi, vintage-ul şi designul românesc erau descoperite online. De aici a pornit totul, din dorinţa de a crea un pod între design românesc şi public, într-un cadru în care artiştii să-şi poată expune creaţiile liber”, a povestit pentru ZF Laura Călin, antreprenor şi fondatoare a târgului V for Vintage.

Fiind pasionată de această industrie, Laura Călin, antreprenor cu are experienţă în domeniul PR & Events în propria agenţie de publicitate, a pus bazele unui proiect care poartă numele V for Vintage, care să încurajeze artiştii şi designerii locali să se facă recunoscuţi.

„V for Vintage este un mix între designul contemporan, cultura vintage şi zona de future design reprezentată de studenţii de la universităţile de arte şi design din Bucureşti, Cluj şi Timişoara. Iar dacă în 2008 termenul vintage era mai degrabă un neologism acum este un termen bine integrat în cultura locală.”

V for Vintage a fost, în 2008, primul târg de design românesc şi cultură vintage din Romania, în prezent, aflându-se la a 21-a ediţie, care aduce ca noutate organizarea unui workshop creativ susţinut în România de Istituto Europeo di Design (IED). IED este una dintre cele mai prestigioase instituţii de educaţie şi cercetare orientată spre modă, design, comunicare vizuală şi management.

„Evenimentul a crescut firesc atât din punct de vedere cantitativ – cu fiecare ediţie au fost tot mai mulţi expozanţi şi vizitatori - dar şi calitativ, ne-am bazat întotdeauna pe o selecţie foarte riguroasă a celor care participă, pe concepte stabile şi mereu noi de amenajare şi comunicare.”

Laura Călin a spus că investiţia într-un astfel de eveniment depinde de spaţiul în care se organizează şi de campaniile de promovare pe care le adoptă.

„Astfel, investiţia porneşte de la 10.000 de euro/ediţie. Cea mai costisitoare este chiria spaţiilor în care organizăm evenimentul.” De altfel, organizarea unui astfel de eveniment durează aproximativ şase luni.

Preţul unui bilet la evenimentul V for Vintage este de 15 lei.

„Experienţa unui shopping alternativ e complet diferită faţă de experienţa de shopping obişnuită din toate punctele de vedere - context, adică locul în care te afli, mod de achiziţionare, ce achiziţionezi, cu cine interacţionezi şi decizia de a investi în ceva ce probabil o să ai în garderoba ta pe termen lung.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO