Zborurile Tarom spre Budapesta, Frankfurt, Amsterdam, Paris, Madrid şi Oradea sunt anulate în această dimineaţă, fără ca pasagerii să cunoască motivele care stau în spatele acestei decizii care crează haos pe aeroportul Otopeni şi afectează planurile de călătorie pentru mii de pasageri români.
Compania aeriană de stat Tarom este una dintre cele mai “celebre” găuri negre din portofoliul statului român. Din 2007 compania de stat nu a mai raportat profit, a schimbat zeci de manageri, a pierdut orice bătălie cu toate companiile aeriene low-cost care operează de pe Otopeni, a plătit salarii de sute de milioane de lei fără ca situaţia companiei să se îmbunătăţească.
În ultimii patru ani, Tarom a schimbat şapte directori, astăzi, compania este condusă printr-un mandat interimar de Costin Iordache, care a mai ocupat funcţia de conducere la Tarom. Când au anunţat că Tarom va fi condus iar de Costin Iordache, reprezentaţii companiei au menţionat totuşi că „obiectivul principal al echipei de management rămâne implementarea planului de restructurare“, dar fără să anunţe însă o dată la care ar urma să fie implementat sau cum.În 2022, ultimul an pentru care există date publice, Tarom a avut venituri de 1,1 miliarde lei (220 milioane euro), potrivit Ministerului de Finanţe. Veniturile au fost aproape duble faţă de anul anterior, ţinând cont că în 2021 pandemia încă îşi producea din efecte, mai ales în industria aviatică. Pierderile companiei au fost de 274 milioane lei (55 milioane euro), iar datoriile s-au ridicat la 1,4 miliarde lei, cel mai mare nivel din ultimele două decenii.