• Leu / EUR4.7785
  • Leu / GBP5.6554
  • Leu / USD4.3069
Eveniment

Taximetristii din Bucuresti au redus tarifele cu 20%, dar clientii inca se lasa asteptati

Taximetristii din Bucuresti au redus tarifele cu 20%, dar clientii inca se lasa asteptati
23.02.2009, 19:52 170

In lunile ianuarie si februarie numarul comenzilor inregistrate de dispecerate s-a redus cu 50 - 60%, iar cele mai mari companii de taxi din Capitala au redus preturile de la o medie de 1,99 lei/km la 1,5-1,6 lei/km in speranta cresterii numarului de curse.

"Cred ca o astfel de strategie este gresita. A fost ca un efect de domino. Primele firme au redus preturile si toti a trebuit sa le urmeze pentru a ramane competitivi", a declarat Vasile Stefanescu, presedintele Camerei Taximetristilor a Municipiului Bucuresti. Stefanescu detine si o companie de taximetre cu o flota de aproape 150 de automobile.
Potrivit Camerei Taximetristilor, in Bucuresti sunt inregistrate 9.500 de taximetre autorizate. Piata este controlata de cateva firme, precum Taxi 2000, Meridian Taxi, Taxi Cobalcesu, D'Artex sau Fly, care impreuna detin circa 60% din totalul taximetrelor autorizate.
"Au crezut ca daca vor reduce tariful vor avea curse mai multe, dar nu are niciun efect. Roata se invarte mai mult, dar incasarile sunt aceleasi, deci kilometri parcursi trebuie sa creasca", a adaugat Stefanescu.
Primii jucatori spun insa ca aceasta reducere a tarifelor nu poate fi mentinuta pe termen lung, iar pierderile au inceput deja sa apara.
"Am redus tariful cu 17,5%, pentru ajustarea la nivelul pietei, dar nu este o masura sustenabila. Marja in sectorul nostru este oricum mica, iar daca anul trecut am realizat targetul si chiar si profit, nu stiu daca se va intampla acest lucru si in 2009", a declarat Marian Mares, directorul general al companiei Meridian Taxi. Meridian detine o flota de circa 1.400 de taxiuri, din care 265 apartin firmei, iar restul partenerilor afiliati. 
Taxi 2000, firma de aproximativ aceeasi marime cu Meridian, a redus tariful la 1,69 lei/km, in timp ce alte companii mai mici au adoptat strategii diferite. In timp ce Mavi Taxi a coborat pretul la 1,59 lei/km, companii precum Orient sau Taxi Titan au mentinut vechile preturi de 1,95 lei/km. "Ne propunem doar sa ne mentinem flota si numarul de angajati. 2009, cu ianuarie si februarie de obicei mai slabe, a inceput cu activitate mai redusa, veniturile au scazut, iar in acelasi timp cheltuielile au crescut usor", a adaugat Mares.
Taxi D'Artex, un jucator de marime medie, a redus tarifele cu 20%, la 1,59 lei/km insa motivul nu a fost realinierea la miscarea din piata, ci reducerea comenzilor zilnice.
Efectul reducerii pretului pe kilometru nu a fost inca cuantificat in acest caz deoarece masura a fost adoptata cu mai putin de o saptamana in urma.
"De la circa 600-700 de comenzi pe zi am scazut la 300, iar cand soferii au inceput sa plece am micsorat preturile. Speram sa aiba efect pentru ca nu ne putem permite sa avem masini care sa nu mearga", a declarat Luminita Clenciu, de la firma de taxiuri D'Artex.
Compania are 93 de masini proprii si aproape 80 de parteneri. In luna ianuarie, in urma plecarilor unor soferi din cauza reducerii comenzilor, D'Artex a trebuit sa gareze 10 automobile.
Potrivit datelor Camerei Taximetristilor Municipiului Bucuresti, un taxi realizeaza cel putin 5-6 curse zilnic, cu o distanta parcursa de circa 100 de kilometri si un plan de incasari mediu de 170-180 de lei.
In aceste conditii, incasarile zilnice din sector ajung la mai mult de 400.000 de euro zilnic, iar anual valoarea curselor efectuate poate ajunge la mai mult de 140 de milioane de euro. Spre comparatie, in 2007 Regia Autonoma de Transport Bucuresti a inregistrat o cifra de afaceri de 162,6 milioane de euro.

 

Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7785
Diferență: 0,044
Ieri: 4.7764
Azi: 4.3069
Diferență: 0,0046
Ieri: 4.3067
Azi: 5.6554
Diferență: 0,0088
Ieri: 5.6549
Azi: 4.3582
Diferență: 0,0459
Ieri: 4.3562