Eveniment

Trenul Gara de Nord - Otopeni: la inceput a fost „dezastru", dar traficul a ajuns la 350 de calatori pe zi. Cum comentati?

Trenul Gara de Nord - Otopeni: la inceput a fost „dezastru", dar traficul a ajuns la 350 de calatori pe zi

Pretul unui bilet care acopera si transportul cu autobuzul este de sase lei

18.09.2009, 00:00 1824

Ruta feroviara Gara de Nord - Otopeni, introdusa de MinisterulTransporturilor in luna martie a acestui an, a ajuns la un traficmediu zilnic de 350 de persoane, triplu fata de cel din primeledoua luni, dupa ce CFR Calatori a investit in promovarea cursei peAeroportul International Henri Coanda.

"Lainceput a fost «dezastru» in ceea ce priveste traficul, dar acum amajuns la 350 de calatori pe zi. Cursele de la pranz, candaterizeaza cele mai multe avioane sunt deja pe break-even (nu maigenereaza pierderi - n.r.), iar ulterior traficul scade spre seara,cel mai scazut fiind la ora 11", spune Laurentiu Stoica, directorulgeneral al CFR Calatori.

Trenul merge pe traseul Gara de NordBucuresti-Triaj-Chitila-Mogosoaia-Balotesti, pe linia de caleferata 700, care leaga Bucurestiul de Galati, de unde pasagerii isicontinua calatoria cu autobuze pana la aeroportul Otopeni.

Pretul unui bilet care acopera si transportul cu autobuzul estede sase lei.

Traficul a scazut in lunile mai-iunie cu circa 25% din cauzaanunturilor Ministerului Transporturilor ca ar putea renunta laaceasta cursa, pentru ca nu este profitabila, insa ulterior ainceput sa creasca constant cu circa 6-8% in fiecare luna, potrivitdatelor furnizate CFR Calatori.

"Pe termen scurt, cateva luni, cursa nu va fi inchisa, chiardaca in continuare inregistreaza pierderi. Am facut investitii ininfrastructura liniei de cale ferata si in semnalizari si am reusitsa reducem timpul calatoriei de la 45 de minute la 40 si vomcontinua sa facem investitii in optimizarea cursei",explicaStoica. Totusi, CFR Calatori a renuntat la 2 curse de seara (patrutrenuri) din cele 18 perechi care erau initial.

In urmatoarele saptamani va fi montat si acoperisul statiei CFRde la Aeroportul Otopeni, dupa ce mai multi clienti s-au plans caatunci cand ploua nu au unde sa se adaposteasca. "In ultimaperioada am luat mai multe masuri pe partea de marketing si derelatii cu clientii. Am mutat casa de bilete la etajul pentrusosiri internationale si am montat mai multe inscriptionari sianunturi cu informatii despre cursa Gara de Nord-Otopeni", afirmaStoica.

Decizia de a introduce cursa feroviara Gara de Nord - AeroportulOtopeni a fost luata in februarie de Radu Berceanu, ministrultransporturilor si infrastructurii, "pana cand vor fi finalizatealte planuri marete de a conecta Gara de Nord cu AeroportulOtopeni". Aceasta ruta a fost dezbatuta indelung in ultimii ani decatre Ministerul Transporturilor si Primaria Capitalei, fara a luao decizie concreta.

In mandatul lui Ludovic Orban, fostul ministru altransporturilor, au fost prezentate trei variante de a utilizaactuala linie de cale ferata Bucuresti-Balotesti, insa acesteaimplicau investitii foarte mari. In schimb, Primaria Capitalei apropus construirea unei linii de metrou pana la Aeroportul Otopeni,care ar fi implicat investitii de circa 1 mld. euro. Proiectul afost preluat ulterior de Ministerul Transporturilor, iar licitatiade constructie va fi organizata anul viitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO