Eveniment

Un nou accesoriu pentru zona de un miliard de euro a B-dului Unirii: Un ponton plutitor pentru ambarcaţiuni va apărea pe Dâmboviţa lângă Biblioteca Naţională

Un nou accesoriu pentru zona de un miliard de euro a B-dului Unirii:  Un ponton plutitor pentru ambarcaţiuni va apărea pe Dâmboviţa lângă Biblioteca Naţională

Apele Române vor să închirieze luciul de apă de pe Dâmboviţa din faţa noii Biblioteci Naţionale, la cotul râului. În fotografie, cum arăta ieri la prânz spaţiul unde va fi un ponton plutitor

Autor: Mirabela Tiron

02.02.2012, 00:08 4189

AdministraŢia Naţională "Apele Române" scoate la licitaţie atribuirea contractului de închiriere a unui teren de 900 de metri pătraţi, ocupat de luciul de apă al albiei râului Dâmboviţa, spre colţul dinspre Bulevardul Unirii şi Biblioteca Naţională pentru amplasarea unui ponton plutitor, de care să fie ancorate în scop expoziţional ambarcaţiuni de mici dimensiuni pentru o perioadă de trei ani, potrivit unui anunţ al companiei.

În ultimul an zona Pieţei Unirii a fost cosmetizată în urma unor investiţii de 150 de milioane de euro.

Atractivitatea zonei a fost sporită de noul sediu al Bibliotecii Naţionale, pentru care lucrările au demarat în 2009 şi a fost deschis în decembrie anul trecut. Asta după ce Biblioteca Naţională a fost o ruină timp de aproape 20 de ani.

Mai mult, o altă clădire din zonă, magazinul universal Cocor a trecut printr-un "facelift" de 25 de milioane de euro, după ce timp de aproape 40 de ani afişase o faţadă prăfuită. Şi magazinul Unirea s-a reinventat. Noii chiriaşi Zara şi H&M au amenajat faţada exterioară a magazinului.

Pentru a împrospăta şi mai mult imaginea zonei, un grup lituanian a investit circa 11,5 milioane de euro în realizarea hotelului Europa Royale cu 90 de camere, proiect la parterul căruia a fost deschis până în prezent un magazin Drogerie Markt. Cu o lungime de circa 3,5 kilometri între Piaţa Consti­tuţiei şi Piaţa Alba Iulia, Bulevardul Unirii din Bucureşti este una dintre cele mai scumpe zone din oraş.

Cele aproximativ 6.000 de apartamente situate pe Bulevardul Unirii din Bucureşti, între Palatul Parlamentului şi Piaţa Alba Iulia, au o valoare de piaţă de circa 1 miliard de euro, potrivit estimărilor ZF, acesta putând fi considerat cel mai mare proiect imobiliar realizat vreodată în România, mai ales dacă este luată în calcul şi investiţia în Casa Poporului.

Pentru ca zona să fie pusă şi mai mult în valoare, în special luciul râului Dâmboviţa, Apele Române au luat în considerare să închirieze un teren de 900 de metri pătraţi pentru un ponton plutitor.

"De acel ponton plutitor se vor ancora vase în cadrul unei expoziţii cu cumpărare. Deja au fost depuse mai multe oferte, nu vă pot spune cine a depus aceste oferte", a declarat Maria Şerbănoiu de la Administraţia Bazinală de Apă (A.B.A) Argeş-Vedea Piteşti. La licitaţia publică poate participa orice persoană juridică sau fizică, română sau străină, care depune o ofertă, cumpără caietul de sarcini şi depune o garanţie de participare de 1.503 lei. Ofertele trebuie depuse la re­gistratura sediului A.B.A Argeş-Vedea Piteşti până pe 17 fe­bruarie. Licitaţia va avea loc pe 20 februarie.

Nu este clar cine a prezentat interes pentru acest proiect.

Ovidiu Rebegel, proprietarul companiei American Nautics, importator de motoare inbord/outbord Mercury în România şi unic importator pentru ambarcaţiuni ca Sealine, Trophy sau Boston Whaler, cu afaceri de 5,6 milioane lei (1,3 mil. euro) şi un profit de circa 56.000 lei (13.000 euro) în 2010, susţine că ar fi fost mai potrivită amplasarea unui ponton pentru ambarcaţiuni pe Lacul Morii, unde spaţiul permite şi testarea ambarcaţiunilor.

Cererea pentru ambarcaţiuni este încă mică în România. "Anul trecut am vândut 75 de ambarcaţiuni. Cele mai căutate sunt ambarcaţiunile al căror preţ variază între 10.000 de euro (cinci metri lungime) şi 30.000 de euro (şapte metri lungime), deşi preţul unei ambarcaţiuni începe de la 3.000 de euro", a declarat el.

Omul de afaceri Mihail Marcu, proprietarul MedLife şi al companiei de ambarcaţiuni Nautic Life, a declarat că nu ştie nimic de această licitaţie şi că ideea nu i se pare minunată, dat fiind faptul că piaţa ambarcaţiunilor din România se ridică la doar câteva milioane de euro anual. "Este o piaţă mică, sunt patru jucători mai mari", a spus el.

Printre companiile care vând ambarcaţiuni sau motoare pentru ambarcaţiuni se numără Nautic Life, American Nautics, Euronautica şi Honda şi Yamaha Marine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO