Eveniment

Un nou proiect de infrastructură intră în linie dreaptă: CFR a semnat contractul de modernizare a căii ferate Timişoara Est-Ronaţ Triaj, în valoare de 1,44 mld. lei, finanţat prin PNRR

Un nou proiect de infrastructură intră în linie...

Autor: Cosmin Pirv

04.11.2022, 12:36 180

Contractul de modernizare a căii ferate Timişoara Est-Ronaţ Triaj, în valoare de 1,44 miliarde de lei, finanţat prin PNRR, a fost semnat vineri.

Contractul vizează proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea Timişoara Est-Ronaţ Triaj (lotul 3), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Arad (162 km), pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

„Semnarea contractului de modernizare a secţiunii Timişoara Est - Ronaţ Triaj reprezintă punctul de pornire al dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeş - Timişoara - Arad, ramura sudică a Coridorului Rin-Dunăre, şi un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a ţării la standardele europene de transport. Principalul nostru obiectiv este să le oferim călătorilor condiţii moderne de transport, şi aici mă refer la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h, staţii feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilităţi sigure de tranzitare sau staţionare în zonele publice, inclusiv zone speciale de acces şi de deplasare pentru persoanele cu dizabilităţi. Nu în ultimul rând, trebuie menţionat faptul că, modernizarea căii ferate înseamnă şi o contribuţie economică majoră la nivel naţional şi local”, a declarat Ion Simu Alexandru, directorul general al CFR SA.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Pe tronsonul de 13,86 km va fi dublată linia de cale ferată, vor fi modernizate podurile şi podeţele, vor fi efectuate lucrări în staţii, vor fi construite pasaje şi pasarele pietonale.

Modernizarea secţiunii de cale ferată include şi următoarele obiective de utilitate publică:

-pasaj superior Gheorghe Adam (conectează străzile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade şi Gara de Est)

-staţia Timişoara Est (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane şi pentru traversarea căii ferate, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială (mobilitate militară) şi integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă - 2,05 km, cu instalaţii de semnalizare şi telecomunicaţii)

-pasaj superior Enric Baader-Timişoara (conectează străzile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului)

-Haltă de călători Timişoara Centru (staţie nouă intermediară, cu peroane iluminate - panouri fotovoltaice -, asigură conexiunea feroviară cu Complexul Comercial şi zona istorică)

-staţia Timişoara Nord (34 linii modernizate, punct nou de acces la gară, pasarelă de acces la peroane cu scări rulante, lifturi, spaţiu de aşteptare-îmbarcare, parcare nouă, pasarelă pietonală pentru traversarea căii ferate, clădire de mentenanţă şi Centru de Control Operaţional pentru zona întregului tronson)

-clădire nouă de călători Timişoara Nord, inclusiv pasarelă centrală (lifturi, scării rulante, acces persoane cu dizabilităţi, acces la peroane prin pasarela centrală, panouri fotovoltaice, conexiunea străzii Nera cu strada Gării de Nord)

-Pasaj superior pentru legătură Comoarei - Radu de la Afumaţi (asigură conexiunea străzilor Comoarei şi Radu de la Afumaţi)

-Pasaj superior DN 6 zona Ronaţ Triaj, km 564+720 (asigură traversarea magistralei de cale ferată).

Linia de cale ferată Caransebeş - Timişoara - Arad beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO