Eveniment

Un nou scandal cu taxiurile de la aeroportul Otopeni

Zilnic, sute de taxiuri ajung cu clienţi, pasageri ai companiilor aeriene, la aeroportul Otopeni. Noua regle­mentare însă va duce la reducerea semnificativă a numărului de taxiuri ce au acces la aeroport

Zilnic, sute de taxiuri ajung cu clienţi, pasageri ai companiilor aeriene, la aeroportul Otopeni. Noua regle­mentare însă va duce la reducerea semnificativă a numărului de taxiuri ce au acces la aeroport

Autor: Mirabela Tiron

07.04.2016, 00:06 15656

Pe estacada din zona sosiri de la ae­ro­portul Henri Coandă (Otopeni) nu mai au acces de la începutul lunii aprilie taxi­­u­rile cu un portbagaj mai mic de 500 de li­tri, cu şoferi care au cazier judiciar sau care nu şi-au luat avizele de la Poli­ţia de Transporturi Aeriene şi Poliţia de Fron­tieră, potrivit oficialilor aero­por­tu­lui.

Restricţia privind volumul port­baga­jului taxiului este descrisă ca fiind discriminatorie şi abuzivă de către Viorel Radu, reprezentantul Asociaţiei Drepturilor Taximetriştilor Indepen­denţi, având în vedere că îi exclude pe şoferii de maşini cu sisteme GPL, care au buteliile de gaz în portbagaje. În Capitală sunt autorizate 7.000 de maşini, din care 90% sunt de tip Dacia Logan. Din acestea, 50% sunt pe sistem GPL, cu butelia de gaz în portbagaj, ceea ce reduce volumul portbagajului sub 500 de litri, a spus el pentru ZF. Aproape un milion de maşini au GPL în România, adică una din patru, potrivit datelor din piaţă. Taxiurile sunt pentru transport persoane, nu marfă, de aceea cred că este abuziv să pui o restricţie legată de volumul portbagajului, a adăugat el.

Pe aeroportul Henri Coandă, cel mai mare din ţară, au fost anul trecut 9 milioane de pasageri, cu un milion de persoane mai mult faţă de anul anterior. Reorganizarea activităţii de taxi­metrie la aeroportul Otopeni a fost reali­zată în data de 1 februarie 2013, după ce ZF a subliniat într-o serie de articole anomaliile sistemului. În zona sosiri a aero­portului s-au amplasat termi­nale touchscreen şi două ghişee, dar şi pa­nouri informative pentru pasa­ge­rii care vor să cheme un taxi pe estaca­da de la sosiri, la Otopeni.

Anterior, taxiurile cu tarif normal de 1,39 lei nu aveau acces pe estacadă, ci erau luate de pasageri din zona Ceas, după ce aceştia trebuia să tragă de bagaje pentru a ajunge în stra­dă. Singurele taxiuri cărora li se per­mitea accesul pe estacada din zona sosiri erau cele cu tarif de 3,5 lei pe kilometru. Din această cauză, mulţi pasageri riscau să ajungă în maşina unui pirat,  taximetrist fără legitimaţie şi aparat. În 20 de minute s-au primit doar două comenzi de când cu noua măsură de la Otopeni. Se formase o coadă de aproa­pe 50 de persoane, spune un pasager, care a făcut comandă de taxi la Otopeni. Circa 500 de taximetrişti au îndeplinit deja toate condiţiile pentru a desfăşura activitatea la Aeroportul Henri Coandă şi  pot prelua pasageri fără nicio restric­ţie, au transmis oficialii aeroportului.

Administraţia Aeroportului Henri Coan­dă facilitează accesul pasagerilor la terminalele pentru comenzi taxi din aero­port şi, în cooperare cu autorităţile sta­tului, ia măsurile necesare în vederea asi­gurării accesului doar pentru şoferii şi autoturismele taxi care respectă nor­mele legale, având ca scop principal se­curi­tatea şi siguranţa pasagerilor, po­trivit oficialilor aeroportului.

Zilnic, sute de taxiuri ajung cu clienţi, pasageri ai companiilor aeriene, la aeroportul O­to­peni. Noua regle­mentare însă va duce la reducerea semnificativă a numărului de taxiuri ce au acces la aeroport.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO